نکات جنسی به زبان خودمونی که هر زن و مردی باید بدونه


قاعدتا بدون ورود منی به واژن، بارداری اتفاق نمی افتد. پس با رابطه مقعدی یا رابطه دهانی، حتی اگر منی وارد بدن زن شود، احتمال بارداری وجود ندارد! منی حاوی اسپرم ها یعنی همان سلول های جنسی مردانه است

نکات جنسی به زبان خودمونی که هر زن و مردی باید بدونهشفاآنلاین>سلامت جنسی>رابطه جنسی موفق یکی از مهم ترین مسائل برای داشتن یک زندگی شاد است، برای داشتن چنین رابطه ای باید اطلاعات خود در مورد برخی مسائل را افزایش دهید تا در این مسیر دچار اشتباه نشوید، در این مطلب به چند نمونه از سوالات پرتکرار در این رابطه پاسخ می دهیم

به گزارش شفاآنلاین: در این مطلب به چند پرسش پاسخ می دهیم که در عین سادگی توسط بسیاری از خانم ها و آقایان پرسیده می شود.

1. آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می شود؟

قاعدتا بدون ورود منی به واژن، بارداری اتفاق نمی افتد. پس با رابطه مقعدی یا رابطه دهانی، حتی اگر منی وارد بدن زن شود، احتمال بارداری وجود ندارد! منی حاوی اسپرم ها یعنی همان سلول های جنسی مردانه است که مثل بچه قورباغه ها شنا می کنند تا خود را سر قرار با تخمک برسانند. البته اگر تخمک سر قرار حاضر باشد.

2. آیا بدون پاره شدن پرده بکارت احتمال بارداری وجود دارد؟

ممکن است حتی اگر پرده بکارت دست نخورده باشد، بارداری اتفاق بیفتد. وسط هایمن سوراخی هست که از آن خون قاعدگی بیرون می آید. اسپرم ها هم به راحتی می توانند ار این سوراخ رد شوند. البته خطر وقتی وجود دارد که منی در مدخل ورودی واژن تخلیه شده باشد. در غیر این صورت، اسپرم ها روی پوست نمی توانند راه بروند. آنها فقط شنا بلدند.

3. آیا مایع شفاف قبل از انزال می تواند باعث بارداری شود؟

مایعی که موقع تحریک جنسی، قبل از منی، بدون جهش بیرون می آید و به آن precum یا پیشاب گفته می شود هم ممکن است حاوی اسپرم باشد.

4. با کاندوم هم احتمال بروز بارداری وجود دارد؟

بله، اما احتمال آن کمتر است. کاندوم وسیله پیشگیری مطمئنی است، اگر درست استفاده شود. باید مراقب بود موقع جاگذاری، که سطح کاندوم به ترشحات تناسلی آقا آغشته نشود.

نکته مهم دیگه: اگر کاندوم به یک لوبریکانت روغنی آغشته شود، احتمال پارگی کاندوم زیاد می شود.

5.پیشگیری از بارداری با قرص چگونه است؟

برای زوج های جوانی که با کاندوم راحت نیستند، بهترین راه پیشگیری از بارداری، قرص است که بهتر است با مشورت متخصص زنان انتخاب شود. هفته اولی که قرص را شروع می کنید، باید از کاندوم هم استفاده کنید، اما بعد از آن دیگر هیچ مراقبتی لازم نیست و می توانید راحت باشید. ده ها سال است صدها میلیون خانم این قرص ها را مصرف می کنند و هیچ فاجعه ای هم رخ نداده است.

6. پیشگیری از بارداری به روش طبیعی یعنی چه؟

روش دیگری که اغلب زوجین برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند، روش طبیعی نامیده می شود که البته روش مطمئنی نیست و برای همه زوجها هم قابل تجویز نیست به دو دلیل:

اول اینکه آقا باید آنقدر روی انزال خود کنترل داشته باشد که بتواند هر وقت نزدیک انزال شد، آلت خود را خارج کند، که ممکن است قطع ناگهانی نزدیکی برای خانوم هم حس خوبی ایجاد نکند. و همچنین ممکنه precum وارد شود که پیش از این هم بیان کردیم که پیشاب ممکن است حاوی اسپرم باشد. و ورود آن به واژن قابل کنترل نیست.

دوم اینکه خانم باید حدودا روزهای تخمک گذاری خود را بشناسد که اگر سیکل منظمی نداشته باشد، کاری سخت و حتی گاهی غیر ممکن است.

7. روز تخمک گذاری را چطور تعیین کنیم؟

روز تخمک گذاری، یعنی روزی از سیکل که یکی از تخمدان ها، تخمکی را آزاد می کند که به سمت رحم حرکت می کند، تا سر قرارش با اسپرمها برسد. وقتی یکی از اسپرمها و تخمک به هم می رسند، لقاح رخ می دهد و بارداری شروع میشه.

روز تخمک گذاری در خانمی که پریودهای منظم دارد، یک فرمول ساده است: ۱۴ روز مانده به آخر سیکل. مثلا اگر سیکل شما ۲۸ روزه است، روز تخمک گذاری می شود حدود روز ۱۴. و اگر سیکل ۳۵ روزه است، می شود حدود روز ۲۱.

8. سیکل قاعدگی چگونه تعیین می شود؟

مادران عزیز، این موارد را به دخترهای خود یاد بدهید: هر دختری، از ۱۵-۱۶ سالگی به بعد، باید در یک تقویم کوچک، روز اول قاعدگی خود را علامت بگذارد که می شود روز اول سیکل. و شمارش روزها از همین روز شروع می شود تا آخر. یعنی، روز قبل روز اول قاعدگی بعدی، می شود آخرین روز سیکل قبلی. (این جمله را چند بار بخوانید لطفا!)

9. آیا فقط در روز تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد؟

چون تخمک آزاد شده، تا سه روز و اسپرم وارد شده در مجاری تناسلی خانم، تا دو روز می توانند زنده بمانند، نه فقط همان روز تخمک گذاری، که سه روز قبل و سه روز بعد آن هم روزهای پر خطر برای بارداری محسوب می شوند.

10. اگر زوجی، خارج از آن یک هفته خطرناک، بدون هیچ وسیله پیشگیری نزدیکی داشته باشند، آیا احتمال بارداری هست؟

بحث بارداری، بحث احتمالات است. احتمال بارداری در خارج از این یک هفته خیلی خیلی کم است، ولی صفر نیست. چون ممکن است دقیقا در همان سیکل، تخمک گذاری زودتر یا دیرتر از موعد همیشگی رخ دهد. چون بارداری، انقدر مهم هست که گاهی حتی یک درصد هم نمی شود ریسک کرد، انتخاب یک روش پیشگیری برای یک زوج، مسئله بسیار مهمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت