لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام


آموزش درست کردن انواع غذاهای لذیذ عربیلیست انواع غذای عربی خوشمزهلیست انواع غذای عربی قراره شما رو با شیوه‌های جدید از طبخ گوشت، برنج و استفاده از انواع ادویه‌های مختلف و مخصوص آشنا کنه تا بتونید به راحتی به غذاهایی که طبخ می‌کنید تنوع بدید و...

آموزش درست کردن انواع غذاهای لذیذ عربی
لیست انواع غذای عربی خوشمزه

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام

لیست انواع غذای عربی قراره شما رو با شیوه‌های جدید از طبخ گوشت، برنج و استفاده از انواع ادویه‌های مختلف و مخصوص آشنا کنه تا بتونید به راحتی به غذاهایی که طبخ می‌کنید تنوع بدید و طعم‌های جدید خلق کنید.

کشورهای عربی غذاهایی درست می‌کنن که شاید نزدیک ترین طعم غذا به ذائقه ما ایرانی‌ها باشه. هر کشور عربی چندین غذای مختلف و مخصوص به خودش رو داره که هر کدوم قدمتی چند صد ساله دارن و طعم های ویژه‌ای رو ارائه میدن.

بخش آشپزی مجله قرمز قراره شما رو به یه سفر آشپزی رنگارنگ با طعم‌های گوناگون دعوت کنه که بتونید با روش‌های طبخ انواع گوشت و برنج، استفاده از انواع ادویه‌های جدید و مختلف و درست کردن سالادهای مخصوص آشنا بشید.

مسگوف

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام

لیست انواع غذای عربی رو با یه غذای دریایی شروع می‌کنیم که با ماهی کپور صید شده از رود دجله و فرات طبخ میشه. مسگوف یه نوع کباب با طعم ویژه‌اس که ماهی مزه‌دار شده رو نزدیک حرارت میزارن تا با چربی خودش کباب بشه.

کشری (Koshary)

کوشری یه نوع پلو مصری مخصوص با طعم متفاوت و خوشمزه‌اس که با ذائقه ما ایرانی‌ها همخوانی داره. یه غذای سنتی و قدیمی که از ترکیب برنج، عدس، نخود و پیاز سرخ شده با انواع ادویه مختلف طبخ میشه و شما رو متعجب میکنه.

حمص (Hummus)

یکی از خوشمزه‌ترین میان وعده‌های غذایی لیست انواع غذای عربی که خواستگاهش به لبنان برمیگرده. حمص با استفاده از نخود پخته، ارده و انواع ادویه با یه چشم به هم زدن درست میشه و بافت خامه و مزه خیلی خوبی داره.

فلافل

فلافل به عنوان یکی از مشهور‌ترین غذاهای عربی شناخته میشه که تو سراسر دنیا طبخ میشه و فروش زیادی هم داره. یه ترکیب ساده از نخود و سبزیجات که با استفاده از سالاد تبدیل میشه به یه ساندویچ سالم و خوشمزه که یدونه‌اش سیرت نمیکنه.

منسف

با این غذا به دل فرهنگ اردن سفر می‌کنیم که قراره یه طعم جدید که از ترکیب گوشت بره با ماست منجمد شده و انواع ادویه به دست میاد رو تجربه کنید. منسف در زبان اردنی یعنی سینی بزرگ و تو اردن به صورت سر پا خورده میشه و خیلی طرفدار داره.

مندی (Mandy)

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام

یکی از متفاوت‌ترین غذاهای عربی که از کشور یمن میاد و همه رو متعجب می‌کنه. برای درست کردن مندی گوشت رو تو چاله‌های مخصوص تو دل زمین طبخ می‌کنن. این غذای با ادویه‌های متفاوتی طبخ میشه که طعمش رو هیچوقت فراموش نمی‌کنید.

فتوش (Fattoush)

یه سالاد خوشمزه و لذیذ که هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم غذای اصلی. این سالاد عربی شباهت زیادی به سالاد سزار داره، اما با طعم متفاوتی طبخ میشه که برای علاقه‌مندان به غذاهای سبک میتونه خوشحال کننده باشه.

کبه (Kibbeh)

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام

کبه یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای عربیه که لایه بیرونیش از خمیر برنج درست میشه و داخلش رو با گوشت چرخ کرده و سبزیجات پر میکنن. کبه انواع مختلفی داره و تو اکثر شهرهای ایران هم با طعم‌های مختلف پخته میشه.

کباب شووا

یه کباب خوشمزه و متفاوت خاورمیانه‌ای که با خوردنش قطعا از طعم عجیبی که داره تعجب می‌کنید. در این غذا گوشت بره مزه دار شده تو برگ نخل پیچیده میشه و به مدت یک روز تو کوره پخته میشه. با سفر به کش.رهای عربی تجربه طعم این کباب ترد و لذیذ رو از دست ندید.

شاورما

غذای پر طرفدار خیابانی که تو اکثر کشورهای عربی پخته میشه. یکی از خوشمزه‌ترین فست فودهای لیست انواع غذای عربی که از ترکیب گوشت گوسفنده ورقه‌ای شده و سبزیجات و سس مخصوص و نان پیتا تهیه و خورده میشه.

مجبوس

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام

یکی دیگه از غذاهای گوشتی عربی که طعم بی نظیری داره و به راحتی طبخ میشه. این غذا از گوشت گوسفند مزه‌دار شده به دست میاد که پس از پختن، برنج رو با آب این گوشت میپزن. با خیال راحت این غذا رو برای مهمونی‌های رسمی طبخ کنید.

کباب کراز (Kebab Karaz)

این کباب مخصوص از سوریه میاد و طعم عجیبی داره که هیچوقت فراموش نمیشه. کباب کاراز از ترکیب گوشت و آلبالو و دانه‌های انار به دست میاد که که باعث میشه یه کباب با طعم ترش و شیرین میوه‌ای رو تجربه کنید.

سالاد تبوله

برای طرفداران غذاهای گیاهی و سبک که سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها باشه، سالاد تبوله رو پیشنهاد می‌کنیم. این سالاد با طعم خاطی که داره میتونه به عنوان سالاد برای ساندویچ فلافل هم استفاده بشه.

دجاج مشوی

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام

لیست انواع غذای عربی قراره شما رو با یه کباب مرغ عربستانی آشنا کنه. برای درست کردن این کباب از سینه مرغ کوبیده شده استفاده میشه که با انواع ادویه‌های مختلف مرینیت شده و به همراه سس سیر و سالاد مخلوط خورده میشه.

باقله بالدهن

این غذای مصری قراره شما رو با یه طعم جدید از باقله روبه رو کنه که تا حالا امتحان نکردید. یه غذای مجلسی که با استفاده از باقله، سیر سرخ شده، نعناع، تخم مرغ و نان تقت داده شده تهیه میشه و با سرکه سفید به صورت لقمه‌ای خورده میشه.

سخن آخر

همونطور که مطالعه کردید، ما تو این مقاله سعی کردیم شما همرارهان گرامی رو با یه سری از معروف‌ترین غذاهای عربی آشنا کنیم که به خاطر داشتن طعم‌های مخصوص و روش های پخت جالب هرکدوم تو دنیای آشپزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارن. تجربه غذاهای عربی یعنی خوردن غذاهای گوشتی، برنج‌های خوشمزه، کباب های مخصوص و خوردن انواع سالادهای کامل و مقوی که هم برای گیاه‌خواران و افرادی که به غذاهای گیاهی علاقه ندارن مناسب هستن.

لیست انواع غذای عربی به مرور زمان با غذاهای متنوع بیشتری کامل میشه تا در صورتی که قصد سفر به کشور‌های عربی رو دارید بدونید که چه غذاهایی رو طبق ذائقه خودتون انتخاب کنید یا اگه خواستید، به راحتی بتونید هرکدوم از این غذاهای لذیذ رو تو خونه طبخ کنید.

لیست انواع غذای عربی خوشمزه و معروف با طعم های مخصوص برای ناهار و شام
5 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟