قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح ماهانه خود رسید!


قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح ماهانه خود رسید!

به دنبال افت بازار سهام آسیا، قیمت بیت کوین نیز شاهد ریزش بود و نتوانست کانال ۱۷ هزار دلاری را حفظ کند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با سقوط بازارهای آسیایی در طول معاملات، بیت‌کوین در ۷ دسامبر به پایین‌ترین حد ماهانه خود افت کرد.

قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح ماهانه خود رسید!

نمودار یک ساعته قیمت بیت‌کوین

سطح حمایتی بعدی بیت‌کوین کانال ۱۶ هزار دلاری

داده‌های کوین تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان می‌‌دهد که بیت‌کوین در صرافی بیت‌استمپ به ۱۶ هزار و ۷۳۶ دلار کاهش یافته، سطحی که از ۳۰ نوامبر مشاهده نشده است.

بنابراین، بیت‌کوین شروع به از دست دادن سودهایی کرده که در ماه نوامبر به دست آورده بود. این موضوع، نفوذ قابل توجه بازار سهام آیا پیش از شروع به کار وال استریت را نشان می‌دهد.

بازار سهام آسیا، امروز وضعیت خوبی نداشت. در زمان نوشتن این گزارش، شاخص هانگ سنگ هنگ‌کنگ ۳.۲ درصد، نیکی ۲۲۵ و شانگهای کامپوزیت نیز به ترتیب افت ۰.۷ و ۰.۴ درصدی را تجربه کردند.

مایکل ون دی پوپ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، در واکنش به این موضوع گفت: "خب، ما با بیت‌کوین پیش می‌رویم، نتوانستیم حمایت خود را حفظ کنیم و شروع به ریزش کردیم، درست مثل اینکه شاخص‌ها ضعف نشان داده‌اند."

سطح حمایتی بعدی بیت‌کوین احتمالا ۱۶ هزار و ۹۰۰ دلار یا ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود.

یک برداشت خوش‌بینانه این است که بیت‌کوین به دنبال پس گرفتن کانال ۱۷ هزار دلاری در بازه زمانی کوتاه مدت باشد.

تمرکز بر شاخص قیمت مصرف‌کننده

با توجه به اینکه بازار بیت‌کوین در مقایسه با نوسانات شدید ماه نوامبر همچنان آرام است، تحلیلگران همچنان به دنبال نشانه‌های کلان آتی هستند.

یکی از این عوامل اقتصاد کلان که می‌تواند روی بازار رمزارزها نیز تاثیر بگذارد، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) بوده که قرار بود در ۱۳ دسامبر منتشر شود.

شرکت تجاری QCP Capital اظهار کرد دلیلی وجود داشت که این اعداد ممکن است به نفع دارایی های پرریسک در هنگام کاهش تورم باشد.

با توجه به اینکه خرده‌فروشان در تمام سال به دلیل کاهش سرعت مصرف‌کننده با موجودی کالا دست و پنجه نرم می‌کنند، احتمالا از جمعه سیاه/دوشنبه سایبری برای ارائه تخفیف‌های چشمگیر به منظور تسویه موجودی استفاده کرده‌اند که در داده‌های CPI نوامبر که هفته آینده منتشر می‌شود، نقش خواهد داشت.

در همین حال، بسیاری بر این باورند که بیت‌کوین و اتریوم، دارایی‌هایی هستند که عقب مانده‌اند و باید ضرر خود را جبران کنند. اما با این حال، برخی نیز بر این باورند که این دارایی‌ها ارزش بنیادی قابل توجهی دارند و به زودی قدرت خود را بازیابی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران