گوشی تکنو فانتوم X2 Pro با دوربین نوآورانه جمع شونده معرفی شد


شرکت چینی Tecno از گوشی پرچمدار تکنو فانتوم X2 Pro با یک سیستم دوربین نوآورانه جمع شونده رونمایی کرد که عکس‌های پرتره فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.نسل جدید گوشی‌های بالارده کمپانی تکنو فانتوم با یک دوربین نوآورانه و چیپست توانمندتر از گذشته معرفی شد. این...

شرکت چینی Tecno از گوشی پرچمدار تکنو فانتوم X2 Pro با یک سیستم دوربین نوآورانه جمع شونده رونمایی کرد که عکس‌های پرتره فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.

نسل جدید گوشی‌های بالارده کمپانی تکنو فانتوم با یک دوربین نوآورانه و چیپست توانمندتر از گذشته معرفی شد. این خانواده در دو مدل عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها به دوربین پرتره جمع شونده مجهز است که در ادامه بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد.

این دو گوشی تکنو فانتوم X2 و تکنو فانتوم X2 Pro نام دارد. هر دو مدل به چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک مجهز هستند که از فناوری ساخت ۴ نانومتری شرکت TSMC بهره می‌برد. این تراشه به مراتب قدرتمندتر از Helio G95 است که در زیر قاب گوشی فانتوم ایکس پیشین شرکت تکنو حضور داشت. ظرفیت رم مدل معمولی ۸ گیگابایتی است، در حالی که مدل پرو به ۱۲ گیگابایت رم مجهز خواهد بود. ضمناً هر دو گوشی حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خواهند داشت. فناوری رم این گوشی‌ها LPDDR5X و حافظه آن‌ها نیز از نوع پرسرعت UFS 3.1 است.

گوشی تکنو فانتوم X2 Pro با دوربین نوآورانه جمع شونده معرفی شد

گوشی‌های سری X2 نسبت به نسخه معمولی فانتوم پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. به جز تراشه یکی دیگر از مهم‌ترین این تغییرات یک نمایشگر AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است که ابعاد ۶.۸ اینچی و رزولوشن +FHD دارد. نسبت ابعاد آن‌ها نیز ۲۰ به ۹ است که باعث باریک‌تر شدن و در نهایت خوش دست‌تر شدن آن‌ها شده است. سازنده چینی همچنین از محافظ گوریلا گلس ویکتوس روی این نمایشگرها استفاده کرده که باعث امن‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ در کنار قدرت بالا، از نظر مصرف انرژی هم وضعیت بسیار خوبی دارد. به این مصرف کم انرژی باید یک باتری ۵،۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی را هم اضافه کنیم. این باتری بزرگ با توان ۴۵ واتی و با سرعت بسیار بالایی شارژ می‌شود.

دوربین جمع شونده مبتکرانه تکنو فانتوم X2 Pro چیست؟

اما همه این‌ها به کنار، قطعاً می‌خواهید در مورد سیستم دوربین نوآورانه جمع شونده این گوشی که در بالا به آن اشاره کردیم، بیشتر بدانید. البته این دوربین فقط مختص گوشی تکنو فانتوم X2 Pro است و خبری از آن در مدل معمولی نیست. یک حلقه طلایی دور لنز دوربین پرتره جمع شونده این مدل قرار گرفته آن را از سایر سنسورها متمایز می‌کند. اما جادوی این لنز چیست؟ این لنز جمع شونده دیافراگم بسیار باز f/1.5 را ارائه می‌کند که برای یک لنز دوربین ۶۵ میلی‌متری روی موبایل خیلی وسیع به نظر می‌رسد. به طور مثال گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ به یک لنز تله ۷۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.4 مجهز است که اصلاً با لنز گوشی فانتوم قابل مقایسه نیست. حتی گوشی سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ هم از یک لنز ۶۰ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم بسیار کمتر f/2.4 بهره می‌برد.

گوشی تکنو فانتوم X2 Pro با دوربین نوآورانه جمع شونده معرفی شد

اما چنین گشودگی دیافراگمی چه مزیت‌هایی دارد؟ این لنز دو مزیت مهم را به همراه دارد. اول اینکه کمک می‌کند تا سنسور بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی (ISOCELL JN1) نور بیشتری را دریافت کند. دوم اینکه ترکیب یک دیافراگم باز و سنسور بزرگ می‌تواند به معنای تولید افکت طبیعی‌تر عمق میدان و افکت بوکه طبیعی شود. این یعنی سوژه به خوبی از پس زمینه جدا می‌شود و عکس‌های پرتره‌ای به سبک دوربین‌های حرفه‌ای ثبت خواهد شد.

گرچه این دوربین عمدتاً یک دوربین عکاسی پرتره است، اما لنز ۶۵ میلی‌متری آن به قدر کافی بلند است که بتواند با بزرگنمایی ۲.۵ برابری به عنوان یک لنز تله فوتو هم مورد استفاده قرار بگیرد. اما در پاسخ به اینکه چرا لنز دوربین پرتره این گوشی جمع شونده است، باید بگوییم که تکنو با یک مکانیزم قدرتمند لنز را هنگام استفاده بیرون می‌کشد و در مواردی که استفاده‌ای از آن نمی‌شود لنز را به طرف داخل خواهد برد که این باعث شده ضخامت گوشی باریک بماند.

گوشی تکنو فانتوم X2 Pro با دوربین نوآورانه جمع شونده معرفی شد

عکاسی با حالت پرتره در سمت راست / حالت هوشمند در سمت چپ

دوربین اصلی گوشی Tecno Phantom X2 Pro هم از سنسور بهتری نسبت به مدل Phantom X استفاده می‌کند. این دوربین سنسور ۱/۱.۳ اینچی ISOCELL 3.0 با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی را در خودش جای داده است که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض (با فوکوس خودکار و قابلیت عکاسی ماکرو) را در کنار خودش می‌بیند. گرچه سنسور بزرگ دوربین مدل X2 Pro نور بیشتری را جذب می‌کند، اما تکنو برای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی مدل X2 نیز راه حل هوشمندانه‌ای را در نظر گرفته است.

گوشی تکنو فانتوم X2 Pro با دوربین نوآورانه جمع شونده معرفی شد

برای آن از یک سنسور RGBW استفاده کرده که W به یک ساب پیکسل سفید اشاره دارد. این باعث می‌شود سنسور ۶۰ درصد نور بیشتری نسبت به سنسورهای RGB دریافت کند. و در عوض به جای یک لنز تمام پلاستیکی در مدل پرو، دوربین مدل معمولی از یک لنز شیشه‌ای استفاده می‌کند که به خودی خود باعث ۳۰ درصد دریافت بهتر نور می‌شود. ترکیب این دو به معنای جذب نور بسیار عالی خواهد بود.

گوشی تکنو فانتوم X2 Pro با دوربین نوآورانه جمع شونده معرفی شد

مدل ایکس ۲ هم از همان سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می‌کند و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی به عکاسی پرتره بهتر با دوربین اصلی کمک خواهد کرد. هر دو گوشی خانواده Phantom X2 از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

رنگ‌بندی و قیمت گوشی‌های سری تکنو فانتوم ایکس ۲

تکنو مدل پرو این خانواده را در دو رنگ نارنجی Mars Orange (که برای ساخت قاب پشتی آن از زباله‌های پلاستیکی بازیافتی استفاده شده) و خاکستری Stardust Grey عرضه خواهد کرد. شروع قیمت مدل معمولی ۷۲۰ دلار و نسخه پرو آن هم ۹۳۰ دلار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403