ایلان ماسک به جرم آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک بر روی حیوانات، به دادگاه می‌رود


ایلان ماسک به جرم آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک بر روی حیوانات، به دادگاه می‌رود

ظاهرا فشارهای ایلان ماسک به کارمندان خود برای پیشبرد سریع‌تر توسعه تراشه مغزی نورالینک، به آزمایش‌های مرگ‌باری روی حیوانات منجر شده است.براساس گزارش‌ها، واحد بازرسی کل وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، در حال بررسی نقض احتمالی سلامت حیوانات در...

ظاهرا فشارهای ایلان ماسک به کارمندان خود برای پیشبرد سریع‌تر توسعه تراشه مغزی نورالینک، به آزمایش‌های مرگ‌باری روی حیوانات منجر شده است.

براساس گزارش‌ها، واحد بازرسی کل وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، در حال بررسی نقض احتمالی سلامت حیوانات در آزمایش‌های تحقیقاتی تراشه مغزی نورالینک است. به‌گزارش رویترز، اسناد داخلی نشان می‌دهند که شرکت برای سرعت بخشیدن به روند توسعه، این تراشه را در بر روی تعداد زیادی از حیوانات آزمایش کرده و باعث آزار و مرگ آنها شده است.

این سازمان خبری اعلام کرد که شرکت نورالینک از سال 2018 تاکنون، 1800 حیوان از جمله تعداد 280 گوسفند، خوک و میمون را کشته است. با این حال، کارمندان سابق و فعلی مجموعه به رویترز گفتند که فشارهای ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تراشه مغزی نورالینک برای سرعت بخشیدن به روند تولید تراشه مغزی، منجر به آزمایش‌های معیوب شده و از این رو، نرخ مرگ‌ومیر از آنچه پیش‌بینی شده بود، فراتر رفته است.

ایلان ماسک به جرم آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک بر روی حیوانات، به دادگاه می‌رود

براساس گزارش‌ها، ماسک از زمان راه‌اندازی شرکت تولیدکننده تراشه مغزی نورالینک در سال 2016، به کارمندان خود گفته که تصور کنند بمبی به سرشان بسته شده تا زودتر روند توسعه را نهایی کنند. او هم‌چنین عنوان کرده که هرآنچه کارکنانش انجام دهند را یک شکست تلقی خواهد کرد، مگر آنکه پیشرفتی حاصل شود. در اوایل سال جاری، ماسک هم‌چنین ایمیلی حاوی یک مقاله‌ درباره محققان سوئیسی درباره ایجاد ایمپلنت که به فرد فلج کمک کرده بود راه برود، برای کارکنان خود فرستاد.

وی در ایمیل بعدی نیز خطاب به کارمندان شرکت گفت:

به‌طور کل، ما به‌حد کافی سریع نیستیم، این موضوع من‌را دیوانه می‌کند.

اسناد رویترز از آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک و واکنش ماسک

رویترز پس از بررسی اسناد آزمایش داخلی اعلام کرد که به چهار تست با شرکت 86 خوک و دو میمون را دست یافته که نتایج آنها به دلیل خطاهای انسانی مشکوک بوده است. نورالینک سپس مجبور شد این آزمایش‌ها را مجددا تکرار کند که این عمل منجر به مرگ‌ومیر حیوانات بیش‌تری شده است. در این‌باره، یکی از کارمندان عصبانی نورالینک پیامی را با این مضمون ارسال کرده بود که چگونه جراحی‌های عجولانه حیوانات منجر به‌عدم آمادگی و استرس بیش از حد کارکنان شده و در نهایت باعث افزایش خطا می‌شود.

در نمونه‌های دیگری از اسناد یافت شده توسط رویترز نیز جزئیات نحوه کاشت اشتباه دستگاه رابط مغز این شرکت بر روی مهره‌های دو خوک عنوان شده است. بدین ترتیب، اتفاقی که به‌راحتی با شمارش مهره‌های حیوانات قابل جلوگیری است، به مرگ خوک‌ها منجر شد.

ایلان ماسک به جرم آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک بر روی حیوانات، به دادگاه می‌رود

در اوایل سال جاری، حامیان حقوق حیوانات، این شرکت را متهم به انجام جراحی‌های مرگ‌بار بر روی میمون‌ها کردند. نورالینک نیز اعتراف کرد که در جریان مطالعه مشترک با دانشگاه کالیفرنیا، شش میمون را به‌دلیل مشکلات ناشی از آزمایش‌ها کشته است. با این حال، آنها از تحقیقات خود دفاع کردند و گفتند که هیچ قانونی را زیرپا نمی‌گذارند.

شرکت سازنده تراشه مغزی نورالینک اخیرا رویدادی را برگزار و اعلام کرد که آماده است آزمایش‌های انسانی خود را طی شش ماه آینده آغاز کند. در طول این برنامه، ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت، مستقیما به اتهامات کمیته پزشکان پاسخ داد و گفت:

قبل از اینکه حتی فکر قرارگیری تراشه‌ای در حیوانات به‌ذهن ما خطور کند، هرکاری که ممکن است را برای انجام آزمایش‌های دقیق انجام می‌دهیم و در مورد قرارگیری تراشه مغزی در حیوانات بی‌تفاوت نیستیم. ما بسیار مراقب هستیم و همیشه می‌خواهیم دستگاه، هر زمان که ایمپلنت را انجام می‌دهیم، جنبه اکتشافی نداشته باشد و بی‌خطر عمل کند.

با این حال، رویترز گفت که در سوابق نورالینک، ارجاعات متعدد به «جراحی‌های اکتشافی» دیده می‌شوند. طبق گزارش، مدیر برنامه مراقبت از حیوانات نورالینک، طی ماه اکتبر به کارمندان خود دستور داده که اکتشاف را از عنوان‌های مطالعاتی خود حذف کنند و از این اصطلاح در آینده استفاده نکنند.

منبع :Engadget

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در