هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها


هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا دوشنبه هفته آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، مرکز فارس و شمال کرمان بود و بارش در برخی از ارتفاعات این استان‌ها به صورت برف است.

وی افزود: روزهای پنج‌شنبه، جمعه هفته جاری در برخی مناطق گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه 19 آذر در بخش‌هایی از کرمان، فارس، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت و این شرایط روز یکشنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب یزد و برخی مناطق کرمان حاکم است.

ضیائیان گفت: از بعدازظهر امروز تا دوشنبه هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو وزش باد به نسبت شدید در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از جمعه تا یکشنبه 20 آذر در شرق و جنوب شرق کشور شامل استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان همچنین شرق هرمزگان و جنوب یزد دما بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و3 درجه خواهد بود.

وی افزود:‌ روز آینده بجنورد، زنجان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در 16 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، بجنورد، بیرجند، تبریز، زنجان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرج، مشهد، همدان و یاسوج خواهد بود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا