شایع‌ترین نشانه‌های بزرگ شدن قلب


شایع‌ترین نشانه‌های بزرگ شدن قلب

بزرگ شدن قلب یک مشکل جدی است و علائم آن خیلی زود خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین نشانه بزرگ شدن قلب، خستگی، تنگی نفس و تورم شکم و پاها به دلیل احتباس مایعات است.

به گزارش مشرق، ساندیا بالارام، استادیار و جراح قلب و عروق دانشکده پزشکی اکهان در ماونت ساینای نیویورک می‌گوید در این حالت، قلب تغییر شکل می‌دهد به عبارتی گرد و کروی‌تر می‌شود و بزرگ‌تر از اندازه طبیعی خود رشد می‌کند. درست کار نکردن عضله قلب نتیجه وجود مشکلاتی در قلب است که موجب ضعیف شدن آن می‌شود.

دکتر بالارم می‌افزاید هرچند برخی افراد با بیماری‌های ژنتیک که باعث ایجاد این بیماری نادر می‌شوند به دنیا می‌آیند، اما بیماری‌های قلبی مانند مسدود شدن عروق قلب و فشار خون بالا از جمله دلایل رایج ایجاد این مشکل است.

بزرگ شدن قلب یک مشکل جدی است و علائم آن خیلی زود خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین نشانه بزرگ شدن قلب، خستگی، تنگی نفس و تورم شکم و پاها به دلیل احتباس مایعات است. مشکلات تنفسی بویژه هنگام شب و در حالت درازکش بروز می‌کند؛ چراکه قلب تلاش می‌کند خون را بخوبی پمپ کند در نتیجه، مایعات شروع به بازگشت به ریه‌ها کرده و تنفس را دشوارتر می‌سازند. دکتر بالارم می‌گوید قلب و شش‌ها ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و وقتی قلب مشکل داشته باشد ریه‌ها هم دچار مشکل می‌شوند. افزایش وزن بی‌جهت، سرفه، درد قفسه سینه، ضعف و سرگیجه از علائم دیگر این بیماری هستند. با این حال، نشانه‌های بیماری در افراد مختلف متفاوت است، اما تنگی نفس و احتباس مایعات شایع‌ترین نشانه‌ای است که ناگهان بروز می‌کند و ادامه می‌یابد.

شیوه‌های درمانی می‌تواند علائم بزرگ شدن قلب را کاهش داده و به عملکرد بهتر این اندام مهم کمک کند، اما درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. این جراح قلب می‌گوید درمان‌های پزشکی، قلب را قوی‌تر نمی‌کند فقط کمی به کارکرد بهتر قلب کمک می‌کند.

بعضی از پزشکان ممکن است عمل جراحی را برای درمان علت اصلی بزرگ شدن قلب (مانند انسداد رگ‌ها یا مشکل دریچه قلب) توصیه کنند، اما آخرین راهکار، پیوند قلب است.

دکتر بالارم می‌گوید توصیه‌های پزشکی معمولا علائم بیماری و این را که ماهیچه‌های قلب در یک بازه زمانی چگونه عمل می‌کنند، کنترل می‌کنند، سپس پزشک با توجه به این شرایط و نیز با توجه به شرایط ظاهری بیماری ادامه روند درمان را مشخص می‌کند.

منبع: برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید