پرورش قاریان خوش‌خوان منجر به انس بیشتر مردم به قرآن کریم می‌شود


 پرورش قاریان خوش‌خوان منجر به انس بیشتر مردم به قرآن کریم می‌شود

نظریان،گفت: برگزاری جشنواره های تلاوت های مجلسی باعث پرورش قاریان خوش‌خوان و انس بیشتر مردم به قرآن کریم شده است.

وحید نظریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه، گفت: این جشنواره در چند مرحله برگزار می‌شود و در استان کرمانشاه از حدود یک‌ماه قبل شروع و مراحل شهرستانی و استانی انجام و مرحله فینال این مسابقات در کرمانشاه برگزار شد.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه، افزود: این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در دو بخش بزرگسالان با حضور ۱۰۰ کرمانشاهی از سراسر استان و شهرستان‌های مختلف در رقابت‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد که از این تعداد حدوداً ۵۰ نفر مجاز به حضور در مرحله استانی مسابقات شدند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد نفرات راه یافته به مرحله استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در کرمانشاه پس از کسب حد نصاب در بخش بزرگسالان در رشته قرائت تحقیق ۶ نفر، در بخش نوجوانان و در رشته قرائت تحقیق ۶ نفر و در بخش بزرگسالان و در رشته قرائت ترتیل ۶ نفر به مرحله فینال این مسابقات راه یافتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نظریان، با اشاره به اینکه این جشنواره تلاوت‌های مجلسی کاملاً مردمی است، تصریح کرد: این رقابت‌ها در کرمانشاه با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرمانشاه برگزار و تلاوت‌های انجام شده در این جشنواره با رأی مردمی و قضاوت آنان انتخاب شدند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه در پایان گفت: قرآن کتاب مقدس الهی بوده و نجات‌بخش انسان است. طراوات و شادابی قرآن مخصوص یک دوره زمانی نیست و در تمام دوران‌ها، نقشه راه زندگی سالم بشری بوده است.

پایان پیام/712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی