مدافع مردم، اطمینان بخش گروه ها و جناح ها


مدافع مردم، اطمینان بخش گروه ها و جناح ها

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه آیت الله حسینی همیشه در مقابل مدیران فقط به نفع مردم صحبت می کرد، گفت: ایشان شخصیتی مورد قبول همه گروه‌ها و جناح‌ها بود و پشت سر ایشان و با اطمینان کامل نماز می خواندند.

حجت الاسلام صفدر پناهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تسلیت ضایعه درگذشت عالم فرزانه و مجاهد بی نظیر آیت الله سید علی اصغر حسینی (ره)، اظهار کرد: زبان الکن بوده از اینکه بتوانم شخصیتی که همه با سجایای اخلاقی ایشان آشنا هستند، مطلبی را بیان کنم.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همان طور که همه می دانند بیش از ۳۰سال ایشان در مقطعی به عنوان امام جمعه موقت و امام جمعه دائم بودند، انسانی بسیار شریف، پارسا، خلاق، فاضل و دانشمند بود که هیچ گاه در این مدت طولانی نه به فکر ایل، طایفه و شخصیت خود بود و نه به فکر این بود که برای فرزندان و و بستگان خود جایگاه و پایگاهی را دنبال کند.

وی با بیان اینکه این عالم ربانی همیشه در مقابل مدیران فقط به نفع مردم صحبت می کرد، افزود: در نشست های خصوصی و عمومی آنچه که برای ایشان مهم بود اصل انقلاب، نظام و دفاع از مردم بود، به همین دلیل همه می دانند که ایشان شخصیتی مورد قبول همه گروه‌ها و جناح‌ها بود و پشت سر ایشان و با اطمینان کامل نماز می خواندند.

حجت الاسلام پناهی خاطرنشان کرد: این شخصیت بی نظیر ساده‌زیست، صریح اللهجه، صادق و آنچه که لازم بود را به مردم می گفت.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خطبه های ایشان بسیار عالمانه بود و علیرغم اینکه خطبه های بسیاری برای مردم می خواند، ولی کمتر کسی خطبه تکراری از ایشان شنید، ادامه داد: بیان رسا و بسیار فاضلانه و دانشمندی که در حقیقت هرگاه در جلسات خصوصی کسی حضور داشت، هیچ گاه سخن تکراری کسی از وی نمی شنید.

وی تاکید کرد: گرچه در این اواخر عمر از لحاظ تحرک جسمی محدودیت داشت، ولی در نشست ها خسته نمی شد و این بسیار مهم است که در این مدت طولانی شخصی حرف نو و جدید برای بیان داشته باشد که کسی احساس کهنگی در حرف ایشان نکند.

حجت الاسلام پناهی تصریح کرد: اگر واقعاً مسائل حاد جسمانی ایشان نبود هیچ ضرورتی کسی برای اینکه بخواهد ایشان را عوض کند در میان نیامد و در حقیقت تنها دلیلی که غیر از شخصی ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج انتخاب شد، همین توان جسمی بود که خود ایشان تمایلی به این کار نداشت.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انسان وقتی که مجموعه زندگی این شخصیت را مورد مطالعه قرار می دهد با اطمینان می تواند بگوید از روزی که وارد صحنه های انقلاب شد، چه روزهایی که امام انقلاب خود را آغاز کرد، یعنی در دوران قبل از پیروزی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن این شخصیت کاملاً وفادار و حامی نظام، پیرو مقام معظم رهبری و لحظه‌ای از حمایت انقلاب دست برنداشت.

وی با بیان اینکه ما دچار خسران بزرگی شدیم که این شخصیت را از دست دادیم، گفت: امیدوارم که خداوند روح روان ایشان را بر سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام میهمان گرداند و همه ما را از شفاعت این عزیز سفر کرده بهره‌مند کند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات