نقش امامان مساجد در زمینه‌سازی ظهور


نقش امامان مساجد در زمینه‌سازی ظهور

یک مبلغ دینی تاکید کرد: جایگاه امامان مسجدی در پازل ظهور به عنوان امام محله مشخص شده است؛ با اخلاص و شور باید در سنگر مساجد خدمت کنیم. این اخلاص است که ما را به قله شهادت می‌رساند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: حجت الاسلام مهدی دیانی امروز (دوشنبه، ۱۴ آذرماه) در آخرین روز نشست ملی «جهاد تبیین»، یادواره طلبه شهید مدافع امنیت «آرمان علی‌وردی» در جمع امامان محله سراسر کشور، اظهار کرد: جهاد تبیین مهم‌ترین جهادها در شرایط کنونی است؛ پیامبر(ص) می فرماید: کسی که در جهاد تا پای جان بایستد تا کلمه حق آشکار شود، در سبیل خدا حرکت کرده است.

این مبلغ با بیان اینکه شبکه امامت در حال رسیدن به به بلوغ است، گفت: امیدواریم که این حرکت مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) باشد.کسانی که بیشترین درک را نسبت به این جریان ولایت داشتند، شهدا بودند. وقتی وصیت نامه شهدا را می خوانیم تأکید به ولایت پذیری در اوج وصایای آنها است.

وی اجتماع مؤمنین در قرارگاه شهادت را از لوازم شکل گیری حکومت مهدوی برشمرد و تصریح کرد: شهید مهدی زینالدین می فرمود: منتظر واقعی ظهور کسی است که منتظر شهادت باشد. حضرت امام(ره) فرمودند: مدینه فاضله ای که در جبهه‌های دفاع مقدس شکل گرفت کافی بود برای اینکه ظهور محقق شود اما متأسفانه عملکرد برخی افراد و خودخواهی‌ و رذایل اخلاقی اجازه نداد این حرکت به ثمر بنشیند.

حجت الاسلام دیانی افزود: فرماندهان دفاع مقدس، حلقه های میانی بودند که جریان عهد اخوت را در جبهه‌ها همه گیر کردند. جایگاه امامان مسجدی در این پازل ظهور به عنوان امام محله مشخص شده است؛ با اخلاص و شور باید در سنگر مساجد خدمت کنیم. این اخلاص است که ما را به قله شهادت می رساند. حضرت فاطمه(س) فرمودند هرکسی خالص ترین عبادت را برای خدا داشته باشد، خداوند نیز بهترین مصلحتش را برای او رقم می زند.

وی به روایت‌هایی از مجاهدت و ایثار شهدا پرداخت و ادامه داد: حاج قاسم فرمود: در مقابل کار فرهنگی باید کار فرهنگی کرد؛ بسیاری از شهدا حتی در لحظه جان دادن سعی داشتند پیام فرهنگی و معنویت را منتشر کنند.

حجت الاسلام دیانی با تأکید بر اینکه ما با در مواجهه با جبهه استکبار و آمریکا درگیر جنگ ترکیبی هستیم، خاطرنشان کرد: امامان محله و امامان میانی نقش بسیار تعیین کننده ای در بخشی از این جنگ دارند؛ شما بازوان ولایت و عمارهای ولایت هستید که باید با روشنگری و تبیین جامعه را برای استقامت در این جنگ ترکیبی مهیا کنید.

در ابتدای این نشست تعدادی از امامان محله نتایج مباحثات شکل گرفته در کارگروه‌های تخصصی جهاد تبیین را ارائه و همچنین تعدادی از امامان محله تجربیات خود را در عرصه جهاد تبیین، ارتباط مؤثر با اهالی محله و شبکه سازی مردمی برای انجام امور و حل مشکلات محله، بیان کردند.

حجت الاسلام رضا غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت نیز در بخش دیگری از این مراسم به بیان خدمات ارائه شده از سوی این مجموعه در عرصه‌های گفتمان سازی، شبکه سازی، ارتقای نقش آفرینی و توانمندسازی شبکه امامت، پرداخت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد