کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟


کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

بسیاری از مشتریان هنگام خرید خودرو به سراغ خودروهای چینی دست دوم بازار می‌روند؛ اما از میان این خودروهای چینی کارکرده کدامیک را با خیال راحت می‌توان خرید؟مشتریان در زمان خرید خودرو به خصوص خودرو دست دوم باید به سه موضوع دوام خودرو، تامین قطعات و...

بسیاری از مشتریان هنگام خرید خودرو به سراغ خودروهای چینی دست دوم بازار می‌روند؛ اما از میان این خودروهای چینی کارکرده کدامیک را با خیال راحت می‌توان خرید؟

مشتریان در زمان خرید خودرو به خصوص خودرو دست دوم باید به سه موضوع دوام خودرو، تامین قطعات و خدمات پس از فروش آن به شکل ویژه توجه کنند. در همین راستا با توجه به این که خودروهای چینی متعددی در بازار ایران وجود دارد و مشتریان نیز هنگام خرید خودرو کارکرده به سراغ آنها می‌روند، از این رو قصد داریم شما را با باکیفیت‌ترین و کم‌دردسرترین خودروهای چینی دست دوم بازار ایران آشنا کنیم.

باکیفیت‌ترین خودروهای چینی دست دوم بازار ایران

چری تیگو 7

چری تیگو 7 یکی از بهترین خودروهای چینی دست دوم بازار ایران است که می‌توان آن را با اطمینان خریداری کرد. این خودرو که در سال 2016 در قالب یک شاسی بلند جمع‌وجور روانه بازار شد به دلیل طراحی ظاهری جذاب خود و استایلی مشابه خودروهای کره‌ای توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند. چری تیگو 7 در سال 1396 نیز به بازار ایران راه پیدا کرد و توانست آمار فروش بالایی را برای مدیران خودرو به ثبت برساند.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

چری تیگو 7 به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خطی مجهز شده که به واسطه فناوری‌های جدید، سیستم پرخوران و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها می‌تواند قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه جدید نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

این شاسی بلند چینی با مزایایی چون کیفیت بالای ساخت قطعات داخلی به ویژه داشبورد، نصب مناسب قطعات و سیستم تعلیق باکیفیت، به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین و بی‌دردسرترین خودروهای چینی دست دوم بازار ایران محسوب می‌شود. در واقع چری تیگو 7 نسبت به سایر خودروهای چینی هم‌رده که نقاط ضعف متعدد آنها مالکان را از خریدشان پشیمان کرده، یک سروگردن در سطح بالاتری قرار دارد.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

چری تیگو 7 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، گرمکن صندلی، سیستم نشانگر فشار باد تایر، فرمان برقی EPS، سنسور باران، سیستم بهینه‌سازی مصرف ECO، کروز کنترل، سنسورهای پارک در جلو و عقب، سقف پانورامیک، دوربین 360 درجه، نمایشگر 9 اینچی لمسی مولتی مدیا، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم‌های جدید الکترونیکی ترمز ESP، ABS، EBD، ASR، DTC به همراه شش کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد.

چری تیگو 7 به عنوان یک شاسی بلند چینی باکیفیت محسوب می‌شود و برای آن دسته از مشتریانی که همواره از خودروی خود به شکل صحیح نگهداری کرده و نکات رانندگی نظیر حرکت نکردن با سرعت بالا روی سرعت‌گیرها را رعایت می‌کنند، تا 150 هزار کیلومتر خودرویی کاملا مطمئن و کم استهلاک خواهد بود. این خودرو در نسخه کارکرده مدل 1400 با قیمت 1 میلیارد میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک اس 5

یکی دیگر از خودروهای چینی دست دوم بازار که آن را می‌توان با اطمینان خریداری کرد، جک اس 5 است. البته این شاسی بلند به عنوان یکی کپی‌برداری صحیح از نسل دوم هیوندای توسان نیز شناخته می‌شود. جک اس 5 که رقیب جدی تیگو 7 نیز به شمار می‌رود به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

از آنجایی که مالکان جک اس 5 از آن به خوبی نگهداری نمی‌کنند و همچنین با توجه به این که این خودرو به یک توربوشارژ جمع‌وجور مجهز شده و نوع سوخت موجود در ایران نیز با آن سازگار نیست، جک اس 5 در ردیف خودروهای با استهلاک بالا قرار گرفته است. البته برای این خودرو یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DCT به‌روز و باکیفیت در نظر گرفته شده که می‌تواند دنده‌ها را در زمان مناسب تعویض کند که نتیجه آن افزایش رفاه سرنشینان خواهد بود.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

ضمن این که مهندسان جک با الگوبرداری صحیح از سیستم تعلیق هیوندای توسان و کیا اسپورتیج باعث شدند تا سیستم تعلیق و ترمز جک اس 5 نیز در سطح بسیار مناسبی قرار داشته باشد. از این رو با نگهداری صحیح، این خودرو کم‌ترین سطح استهلاک را به همراه خواهد داشت.

جک اس 5 به امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون سانروف، کامپیوتر سفری، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز ABS، EBD، ESC به همراه چهار کیسه هوای ایمنی مجهز شده است.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

اگر مالکان این خودرو در نسخه اتوماتیک موارد صحیح رانندگی را رعایت کنند، کارکرد استاندارد سالانه 20 هزار کیلومتر به همراه تعویض به موقع قطعات مصرفی نظیر روغن موتور و گیربکس باعث خواهد شد این خودرو تا 100 هزار کیلومتر کم‌دردسر و با کم استهلاک باشد. البته اگر رفتار رانندگی و نگهداری از این خودرو در نسخه اتوماتیک به درستی انجام نشود، این خودرو فقط تا 60 هزار کیلومتر کم‌دردسر خواهد بود.

در خصوص نسخه دستی جک اس 5 نیز به دلیل این که پیشرانه آن به توربوشارژ مجهز شده و کیفیت کلاچ نیز نمی‌تواند گشتاور تولیدی از پیشرانه را در بلندمدت مهار کند، این خودرو تا 50 هزار کیلومتر کم‌دردسر خواهد بود. جک اس 5 در نسخه اتوماتیک مدل 1400 با قیمت 900 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

لیفان 820

لیفان 820 یکی دیگر از خودروهای چینی دست دوم بازار است که می‌توان آن را با اطمینان خریداری کرد. این سدان که از قوی‌ترین و پرحجم‌ترین پیشرانه نسبت به سایر سدان‌های موجود در بازار ایران بهره می‌برد از روی نسل ششم تویوتا کمری الگوبرداری شده و در بخش موتور و سیستم انتقال قدرت به این سدان ژاپنی شباهت زیادی دارد. همچنین لیفان 820 علاوه بر بخش فنی در بخش طراحی نیز اسپرت و جوان‌پسند بوده و توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

پیشرانه این خودرو که از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد می‌تواند قدرتی برابر با 158 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتن‌متر را به تولید برساند. لیفان 820 از لحاظ کیفیت قطعات موتور نیز نسبت به سایر خودروهای چینی هم‌رده در سطح بهتری قرار دارد؛ چرا که مهندسان به خوبی از موتور تویوتا کمری نسل ششم الگوبرداری کردند و به همین دلیل نسبت به سایر خودروهای چینی ایرادهای بسیار کمتری را به همراه خواهد داشت.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

لیفان 820 به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 8.7 لیتری را به همراه دارد و پیشرانه آن نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. یک گیربکس 6 سرعته شرکت آیسین ژاپن نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. تعویق دنده‌ها به لطف هماهنگی بسیار مناسب بین پیشرانه و گیربکس به‌خوبی انجام می‌شود که نتیجه آن افزایش رفاه سرنشینان خواهد بود.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

لیفان 820 از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، صندلی چرمی، گرم‌کن صندلی، سانروف، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ترمز ABS، EBD، BAS و ESP و همچنین سیستم ترمز چهار چرخ دیسکی بهره می‌برد. این خودرو با چنین ویژگی‌هایی تا 100 هزار کیلومتر کم‌دردسر خواهد بود. لیفان 820 در نسخه کارکرده مدل 1397 با قیمت 670 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام و ام ایکس 22

یکی دیگر از خودروهای چینی دست دوم که می‌توان آن را با اطمینان خریداری کرد، ام وی ام ایکس 22 است. این شاسی بلند با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز شده که این پیشرانه با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ و برنامه جدید ECU می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته این میزان قدرت و گشتاور برای چنین خودرویی مناسب نیست.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

یک گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارند. نسخه دنده دستی این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.9 لیتر و نسخه اتوماتیک آن نیز حدود 6.1 لیتر سوخت مصرف می‌کنند. هرچند کیفیت قطعات ام وی ام ایکس 22 در سطح مناسبی قرار دارد، اما موتور 1.5 لیتری این خودرو به فشار زیاد حساس بوده و این موضوع در طولانی‌مدت در صورت عدم نگهداری صحیح باعث دردسر برای مالکان خواهد شد.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

ام وی ام ایکس 22 از لحاظ سیستم تعلیق در جلو به مک فرسون و در عقب به مولتی لینک چندگانه با فنر پیچشی مجهز شده است. این خودرو از رینگ‌های 16 اینچی و تایرهای 55/205 نیز بهره می‌برد که باعث شده سواری آن در سطح راضی‌کننده‌ای باشد. ام وی ام ایکس 22 تا حداکثر 60 هزار کیلومتر می‌تواند برای مالکان خود خودرویی کم‌دردسر باشد.

کدامیک از خودروهای چینی دست دوم بازار را با خیال راحت می‌توان خرید؟

این شاسی بلند چینی از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون چهار چرخ با ترمز دیسکی ABS و EBD، دو کیسه هوای ایمنی، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کروز کنترل، حالت بهینه کردن سوخت ECO، صندلی‌های چرمی با دو رنگ، سانروف و نمایشگر لمسی 8 اینچی لمسی بهره می‌برد. ام وی ام ایکس 22 در نسخه اتوماتیک اسپرت مدل 1400 با قیمت 550 میلیون تومان و در نسخه دنده دستی با قیمت 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...