استقبال هوداران فوتبال جام جهانی برای آشنایی با دین اسلام در مساجد قطر


استقبال  هوداران فوتبال جام جهانی برای آشنایی با دین اسلام در مساجد قطر

بازدید گردشگران و هوداران تیم های فوتبال در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از مساجد این کشور، آنان را شگفت زده کرده است و دوست دارند با اسلام بیشتر آشنا شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: جام جهانی 2022 قطر با دوره های گذشته تفاوت عمده ای دارد. کشور قطر به عنوان یک کشور عربی و اسلامی تلاش خود را کرده است تا هواداران تیم های فوتبال علاوه بر لذت بردن از بازی های فوتبال با فرهنگ، مساجد و دین اسلام آشنا شوند.

مسجد کتارا در قلب دهکده فرهنگی «کتارا» واقع شده است و این دهکده یکی از زیباترین معماری های خاورمیانه را دارا است. طراحی مسجد کتارا با دیگر مساجد قطر کاملا متفاوت است، این بنا با کاشی هایی که بیشتر آن به رنگ آبی هستند، پوشیده شده است و در آن، رنگ های زرد و قرمز نیز به کار رفته است.

مسجد کتارا، یکی از زیباترین مساجد قطر است که «زینب فاضل اوغلو» طراح مشهور ترک آن را طراحی کرده است. طراحی این مسجد زیبا با یک تیم متخصص ترک انجام گرفته است. بخش بیرونی این مسجد با نقوش فیروزه ‌ای و کاشی های ارغوانی تزیین شده است.

همین طراحی زیبا باعث شده است که این مسجد با استقبال گردشگران جام جهانی مواجه شود.

بعد از بازدید از این مسجد، مهمانان خواستار صحبت و گفت گو با کارکنان مسجد هستند و در همین راستا، امام جماعت مسجد نیز به سوالات دینی آنان پاسخ می دهد.

من یک نسخه اسپانیایی از قرآن دارم

«براوو خولیو» از هواداران مکزیک که از مسجد کتارا بازدید کرده است، می گوید: برای نخستین بار در کشورم با دین اسلام آشنا شدم. وی افزود: فرهنگ اینجا جالب است و من در جلوی مسجد با افراد جالبی ملاقات کرده ام.

وی افزود: من از مسجدی در روسیه بازدید کردم، اما در اینجا انرژی دیگری احساس می کنم و سجده را یاد می گیرم. سجده برقراری ارتباط با قدرت بزرگ است و این کاری لذت بخش است.

خولیو ادامه داد: من به تمام اعتقادات جهان علاقه مند هستم و معتقدم که اگر از هر دینی باشم، باید برای دریافت اطلاعات درباره اسلام آماده باشم.

بعد از خواندن نماز احساس جدیدی پیدا کردم

«آندری واسیلیف» اوکراینی، یکی از برجسته ترین بازدیدکنندگان مسجد «کتارا» است که با نگاه به اطراف مثل آنان نماز را به جای آورد.

واسیلیف که در یک کشتی تفریحی کار می کند، برای تماشای مسابقات جام جهانی به قطر آمده است.

وی افزود: من از مرکز اسلامی دوحه بازدید کردم. قبلاً این کار را انجام نداده بودم، زیرا دین دیگری دارم. فکر می کردم نمی توانم این کار را انجام دهم، اما وقتی این کار را کردم، احساس جدیدی پیدا کردم.

واسلیف گفت: سعی کردم با انجام همان حرکاتی که یکی در کنارم انجام می داد نماز بخوانم و بسیار لذت بردم.

وی با اشاره به اینکه در کشتی ای که در آن مشغول به کار هستم، یک دوست ترک داشت، گفت: او با من در مورد دین اسلام صحبت می کرد و من واقعاً به دین و فرهنگ اسلام علاقه مند شدم.

کرامت و اخلاق اسلامی

«محمد النجار» قطری در مورد فضای کشورش در جام جهانی اظهار داشت: «این بسیار مثبت است و این چیزی است که ما در مترو، بازار و مکان‌هایی که میزبان تعداد زیادی از هواداران و گردشگران هستند، متوجه می‌شویم.

وی افزود: ما قطری ‌ها بهترین اخلاق خود را به آنها نشان می‌دهیم، این همان چیزی است که دین ما به رفتار مهربانانه با مردم سفارش می ‌کند و ما حس مثبتی از آنان می گیریم و آنان درباره اخلاق در دین می پرسند.

النجار خاطرنشان کرد: بیشتر سوالاتی که از طرف هواداران به ما می شد، مربوط به سخاوت و صمیمیت بود.

وی افزود: به ما می گویند طوری با ما رفتار می کنید که انگار سالهاست همدیگر را می شناسیم و با وجود اینکه به کشورهای زیادی سفر کرده ایم، این رفتار را ندیده ایم، بنابراین به او می گوییم این اخلاق و آموزه های دین ماست.

النجار ادامه داد: «این باعث می ‌شود اطلاعات بیشتری درباره دین اسلام بخواهند و کتابچه های را که دولت به زبان های مختلف درباره اسلام منتشر کرده است، از ما می خواهند.

النجار در همین زمینه گفت: «هواداران همچنین به لباس عرب قطری که برایشان ناشناخته بود، علاقه نشان دادند و آن را امتحان کردند و با پوشش عربی در داخل ورزشگاه ها، بازارها و اماکن عمومی تردد کردند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش