درخواست پاکستان از سازمان ملل برای حفاظت از میراث اسلامی در هند


درخواست پاکستان  از سازمان ملل  برای حفاظت از میراث اسلامی در هند

در سی امین سالگرد تخریب مسجد تاریخی بابری ، پاکستان از جامعه بین المللی و سازمان ملل خواست تا نقش خود را در حفاظت از میراث اسلامی در هند در برابر رژیم افراطی «هندوتوا» ایفا کنند.

ه گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nation»، در سی امین سالگرد تخریب مسجد تاریخی بابری، پاکستان از جامعه بین المللی و سازمان ملل خواست تا نقش خود را در حفاظت از میراث اسلامی در هند در برابر رژیم افراطی «هندوتوا» ایفا کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای به مناسبت سی امین سالگرد تخریب مسجد تاریخی بابری در هند گفت: «دولت هند باید امنیت و حفاظت از اقلیت ها، به ویژه مسلمانان و مکان های عبادی را در اولویت دستور کار خود قرار دهد.

گروه های برتری طلب هندو در هند خواستار تبدیل برخی مساجد دیگر به معابد هستند که از آن جمله می توان به تلاش برای تبدیل مسجد گیانواپی در بنارس به معبد اشاره کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که این خواسته‌ها ممکن است به فجایع بیشتری مانند آنچه در مورد مسجد بابری اتفاق افتاد،منجر شود.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که تجاوز مداوم به آزادی های مذهبی مسلمانان در هند وجود دارد و حزب حاکم در این کشور همچنان به تحریک نفرت علیه مسلمانان ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده است: ما از دولت هند تضمین می خواهیم که مسجد بابری در محل اصلی خود بازسازی ‌شود و جنایتکارانی که مسئول تخریب آن هستند،مجازات شوند.

این بیانیه تاکید کرده است که جامعه بین الملل باید اسلام هراسی فزاینده، سخنان نفرت انگیز و جنایات ناشی از نفرت در هند را به رسمیت بشناسد و کاری برای پایان دادن به آن انجام دهد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد