چه کسی از تحریم‌های نفتی علیه روسیه ضرر می‌کند؟


چه کسی از تحریم‌های نفتی علیه روسیه ضرر می‌کند؟

یکی از نشریات آلمان تاکید کرد اروپا با اعمال تحریم علیه روسیه باعث افزایش بی رویه قیمت سوخت خواهد شد.

نشریه بیلد آلمان: اروپا در در صدد اعلام جنگ نفتی علیه روسیه است و کشورهای اتحادیه اروپا و سران گروه ٧ در حال پی‌ریزی حمله به شاهرگ اقتصادی مسکو، یعنی نفت خام هستند.

این نشریه ادعا کرد این اقدام می‌تواند ضررهای قابل توجهی به مسکو وارد کند اما مسئله اصلی، افزایش بی‌رویه قیمت‌ سوخت در سراسر جهان و به خصوص اروپا خواهد بود. روسیه دومین تامین کننده نفت خام در جهان بوده و عملی کردن این اقدام توسط اروپایی‌ها باعث خواهد شد که نفت این کشور به سمت چین و هند سرازیر شود.

هند و چین به تحریم‌های غرب علیه روسیه پایبند نیستند، و می‌توانند نفت روسیه را به قیمت مناسب‌تری خریداری کنند و موجب شوند اروپا بازنده بزرگ این جدال اقتصادی باشد.

پیش از این خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت به گفته تحلیل گران، تعیین سقف قیمت بر نفت روسیه تاثیر فوری بسیار کمی بر درآمد‌های نفتی کنونی مسکو دارد. روسیه روز دوشنبه اعلام کرد این تعیین سقف به تامین مالی عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

چه کسی از تحریم‌های نفتی علیه روسیه ضرر می‌کند؟

بن کهیل، کارشناس امنیت انرژی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن می‌گوید این محدودسازی قیمت یک مصالحه ناخوشایند است که برای کاهش درامد‌های نفتی روسیه از سطح کنونی، تاثیر بسیار کمی دارد. او گفت: واقعا فکر می‌کنم هدف اصلی خزانه داری آمریکا، خنثی کردن ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا در زمینه‌های حمل و نقل، بیمه و خدمات رسانی بود که بخشی از تحریم‌های صادرات نفت روسیه را تشکیل می‌دهند.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا به رویترز گفته است که مقامات این وزارت خانه که نیروی محرک تعیین سقف قیمت ازسوی گروه ۷ بودند، به دنبال کاهش همزمان و متعادل درآمد‌های روسیه و حفظ عرضه نفت بودند، اگرچه قیمت گذاری بازار گاهی بر این امر تاثیر می‌گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی