برگزاری سوگواره شعر ادبی فاطمی «یاس کبود» در کانون «منتظران ظهور» کازرون


برگزاری سوگواره شعر ادبی فاطمی «یاس کبود» در کانون «منتظران ظهور» کازرون

شفیعی از سوگواره شعر ادبی فاطمی «یاس کبود» همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن فرا رسیدن ایام غمبار و حزن انگیز فاطمیه، شهادت بی بی ۲ عالم، پاره تن پیامبر (ص) و اسوه زنان عالم، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: ایشان تکیه‌گاه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و بزرگترین آموزگار بانوان جهان که در دوران حیات خویش نمونه عصمت، صبر و ایثار بود و با شهادت مظلومانه و سیره زندگی خود به جهانیان آموخت هر کس به ریسمان الهی و خاندان نبوت تمسک جوید، بی‌تردید راه حق و حقیقت را برگزیده است و تا همیشه در اذهان بیداردلان جهان زنده خواهد ماند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، شخصیت برجسته و بارز ام الحسنین حضرت فاطمه (س) را اسوه ای کامل و جامع برای زنان جامعه اسلامی از صدر اسلام تاکنون دانست و افزود: شهادت حضرت زهرا (س) تنها واقعه ای تاریخی نیست، بلکه آموزه ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) از پاکترین و معصوم ترین زنان می باشد که افراد زیادی ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده اند، خاطر نشان کرد: پیروی و اطاعت از رسول خدا و حامی ولایت و امامت امیر المومنین (ع) درس مهمی است که آن حضرت، به جهانیان داد تا انسان راه سعادت و نجات را در پیش گیرد، چرا که هر کس به ریسمان ولایت تمسک جست، بی تردید راه حق و حقیقت را انتخاب کرده است.

شفیعی به موضوعات سوگواره شعر فاطمی«یاس کبود» اشاره و تصریح کرد: مدح و مرثیه در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بصیرت و ولایت مداری حضرت زهرا (س)، خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زهرا (س) الگوی کامل زنان و همچنین ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و مکتب سردار سلیمانی استمرار مکتب فاطمی و علوی از موضوعات مطرح شده در این سوگواره است.

وی به شرایط شرکت در جشنواره و همچنین مهلت تحویل آثار اشاره کرد و گفت: هر شاعر در همه رده سنی می تواند تا سه اثر در قالب word حداکثر تا 30 آذرماه 1401 به نشانی zzp258@gmail.com ارسال کند و در پایان به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در