امنیت آیفون ها با سیستم رمزنگاری جدید اپل افزایش میابد


امنیت آیفون ها با سیستم رمزنگاری جدید اپل افزایش میابد

سیستم رمزنگاری جدید اپل به نام Advanced Data Protection برای محافظت از تمام داده‌های کاربران محصولات اپل در خدمات ابری iCloud معرفی شد.اپل امروز سیستم رمزنگاری پایان به پایان را برای بسیاری از خدمات ابری خودش گسترش داد. این سیستم که “Advanced Data...

سیستم رمزنگاری جدید اپل به نام Advanced Data Protection برای محافظت از تمام داده‌های کاربران محصولات اپل در خدمات ابری iCloud معرفی شد.

اپل امروز سیستم رمزنگاری پایان به پایان را برای بسیاری از خدمات ابری خودش گسترش داد. این سیستم که “Advanced Data Protection” نام دارد، این رمزنگاری پایان به پایان را به تعدادی از خدمات iCloud شامل بکاپ‌های سیستمی، بکاپ پیام‌ها، تصاویر و غیره خواهد برد.

بیشتر بخوانید:

گوشی های آیفون آن‌قدری که اپل ادعا می‌کند امن نیستند!

در حال حاضر آیکلاد رمزنگاری پایان به پایان را در اختیار ۱۴ داده با دسته‌بندی‌های مختلف شامل iCloud Keychain و Health قرار می‌دهد. اما امروز اپل اعلام کرده که تعداد این داده‌ها به ۲۳ سرویس خواهد رسید. خدمات جدید آیکلاد و نوع داده‌هایی که از این پس توسط رمزنگاری end-to-end محافظت می‌شوند به ترتیب زیر است:

  • Device Backups
  • Messages Backups
  • iCloud Drive
  • Notes
  • Photos
  • Reminders
  • Safari Bookmarks
  • Siri Shortcuts
  • Voice Memos
  • Wallet Passes

اپل در توصیف این سیستم رمزنگاری جدید می‌گوید:

رمزنگاری iCloud، امنیت شما را حفظ می‌کند. سیستم Advanced Data Protection از رمزگذاری پایان به پایان استفاده می‌کند تا مطمئن شود داده‌های برنامه‌هایی که در فهرست بالا نام آن‌ها آورده شده فقط روی دستگاه‌های امن رمزگشایی شوند. این از اطلاعات شما حتی در صورت نقض داده‌ها در فضای ابری محافظت خواهد کرد.

شما باید به صورت دستی سیستم رمزنگاری جدید اپل را فعال کنید

سیستم رمزگذاری اپل در زمان عرضه به عنوان گزینه‌ای مطرح می‌شود که شما باید با رفتن به بخش تنظیمات گوشی خود و سپس منوی iCloud آن را فعال کنید. گرچه در آینده می‌تواند به عنوان یک گزینه اجباری که نیازی به فعال کردن آن هم نیست، در سراسر بخش‌های گوشی اپل به صورت خودکار فعال شود.

وقتی Advanced Data Protection را فعال کنید، بدان معناست که هیچ‌کسی حتی خود اپل هم کلیدهای رمزگشایی داده‌های شما را نخواهد داشت. به لطف آن خود شما و فقط با تعریف دستگاه‌های امن مثل آیفون، آیپد یا کامپیوتر مک خود می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

امنیت آیفون ها با سیستم رمزنگاری جدید اپل افزایش میابد

بنابراین اگر یکی از دستگاه‌هایتان را گم کنید، می‌توانید با یک کلید ریکاوری یا یک مخاطب تعیین شده برای بازیابی مجدداً به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. به همین خاطر هم اپل در حین راه‌اندازی سیستم رمزنگاری جدید خودش از شما می‌خواهد که یک Recovery Key و Recovery Contact را تعریف کنید.

ایوان کرستیچ (Ivan Krstic)، رئیس بخش مهندسی امنیت و معماری اپل می‌گوید که این بالاترین سطح امنیت داده‌های ابری اپل را فراهم خواهد کرد. او همچنین ادامه می‌دهد:

سیستم رمزگذاری Advanced Data Protection به کاربران اجازه می‌دهد از اکثر اطلاعات سرویس ابری آیکلاد خود با رمزگذاری پایان به پایان محافظت کنند؛ به طوری که فقط در دستگاه‌های مورد اعتماد آن‌ها قابل رمزگشایی باشد.

این سیستم امروز و همراه با نسخه بتا بروزرسانی iOS 16.2 معرفی شد. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی در دسترس کل کاربران آمریکایی آیفون‌ها قرار بگیرد و تا اوایل سال ۲۰۲۳، تمام صاحبان آیفون در سراسر جهان بتوانند از آن برای بهبود امنیت آیفون خود استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق