پردرآمدترین بازیکن امسال چه کسی است؟


پردرآمدترین بازیکن امسال چه کسی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، لیونل مسی تنها 17 سال داشت که برای لیگ برتر بارسلونا آماده شد. او اکنون با 130 میلیون دلار درآمد ناخالص قبل از کسر مالیات در 12 ماه گذشته، مقام اول را در رده بندی سالانه فوربس از...

به گزارش تجارت‌نیوز، لیونل مسی تنها 17 سال داشت که برای لیگ برتر بارسلونا آماده شد. او اکنون با 130 میلیون دلار درآمد ناخالص قبل از کسر مالیات در 12 ماه گذشته، مقام اول را در رده بندی سالانه فوربس از پردرآمدترین ورزشکاران جهان دارد و برای دومین بار پس از سال 2019 در این فهرست پیشتاز است.

رقیب سرسخت مسی، کریستیانو رونالدو که در ماه آگوست تغییر تیم داد و از یوونتوس به منچستریونایتد رفت، امسال با 115 میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت. لبرون جیمز از لس آنجلس با 121.2 میلیون دلار در بین این دو قرار دارد که رکورد 96.5 میلیون دلاری سال گذشته یک بازیکن ان‌بی‌ای را شکست. جیمز دهمین ورزشکاری است که در یک سال از 100 میلیون دلار درآمد عبور کرده است. مسی و رونالدو هر کدام 5 بار از این نقطه عبور کرده‌اند.

طبق تخمین فوربس، ده ورزشکار پردرآمد جهان در 12 ماه گذشته در مجموع 992 میلیون دلار درآمد کسب کردند. البته این نشان دهنده کاهش 6 درصدی نسبت به سال 2021 است، اما این کاهش مستقیماً با مجموع 180 میلیون دلاری کل مک گرگور در سال گذشته مرتبط است. او با کسب حدود 150 میلیون دلار از فروش برند نوشیدنی خود در لیست 10 بازیکن پردرآمد جهان قرار گرفت و مجموع درآمد این لیست را افزایش داد.

مجموع درآمد این 10 بازیکن بالاترین رقم تریخ پس از سال‌هایی 2018 با 1.06 میلیارد دلار درآمد و 2021 با 1.05 میلیارد دلار و یکی از نشانه‌های واضح این است که ستاره‌های برتر ورزش بهتر از همیشه عمل می‌کنند.

خارج از زمین بازی، ده ورزشکار برتر حدود 500 میلیون دلار از حمایت‌ها، حضور بهم رسانی‌ها، یادبودها و هزینه‌های مجوز، و همچنین بازده نقدی کسب‌وکارهایی که در آن فعالیت می‌کنند و سهامی که فروخته‌اند، به دست آوردند. این رقم نسبت به رکورد 512 میلیون دلاری سال گذشته تقریباً ثابت است.

البته اضافه شدن پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال و NFT به معادله بازاریابی ورزشی تغییرات زیادی در درآمد بازیکنان ورزشی داشته است.

لیست این ده بازیکن پردرآمد به شرح زیر است:

لیونل مسی، پردرآمدترین بازیکن جهان

لیونل مسی، بازیکن 34 ساله آرژانتینی با 130 میلیون دلار درآمد در 12 ماه گذشته که 75 میلیون دلار آن از بازی فوتبال و 55 میلیون دلار آن خارج از زمین بازی و از سایر منابع به دست آمده، در رتبه اول این لیست قرار دارد و عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان را از آن خود کرده است.

لبرون جیمز

لبرون جیمز37 ساله آمریکایی، بازیکن تیک بسکتبال لس آنجلس لیکز با مجموع درآمد 121.2 میلیون دلار در این رتبه‌بندی جایگاه دوم را دارد. حضور او در برنامه‌های تلویزیونی و همچنین سهامداری در در چند پروژه بزرگ باعث شده تا درآمد خارج از بازی جیمز دو برابر درآمد او از بازی بسکتبال باشد.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، فوتبالیت 37 ساله پرتغالی با درآمد 115 میلیون دلار در یک سال گذشته رتبه سوم این لیست را در اختیار دارد. او مانند رقیب خود، مسی، فصل اول سختی را پشت سر گذاشت. اما عمده درآمد او از حضور پررنگش در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک است که باعث می‌شود که مبالغ هنگفتی را از برندهایی چون نایک، هربالایف و شامپو کلیر دریافت کند. او در مجموع 690 میلیون فالوئر در شبکه‌های اجتماعی دارد. او همچنین یکی از سرمایه‌گذاران مجموعه رستوران‌های تاتل است به تازگی در بورلی هیلز آمریکا نیز تاسیس شعبه کرده.

نیمار

چهارمین بازیکن این لیست هم یک بازیکن فوتبال یعنی نیمار است. نیمار 30 ساله برزیلی حمایت برندهای چون پوما و ردبول و به تازگی نتفلیکس را دارد که باعث شده مجموع درآمد او در سال گذشته به 95 میلیون دلار برسد. او همچنین در دنیای NFT فعالیت زیادی دارد.

پس از آن استفن کری 34 ساله بسکتبال آمریکایی با 92 میلیون دلار درآمد در رتبه پنجم، و پس از کوین دورانت، یک بسکتبالیست آمریکایی دیگر با درآمد 92 میلیون دلاری رتبه ششم را از آن خود کرد.

در ورزش‌های دیگر، راجر فدرر تنیس‌باز 40 ساله سوئیسی با درآمد 90.7 میلیون دلار هفتمین بازیکن پردرآمد جهان در یک سال اخیر است. در ورزش بوکس نیز کانلو آلوارز اهل مکزیک، 31 ساله و با درآمد 90 میلیون دلاری رتبه هشتم این رده‌بندی است. تام برادی بازیکن فوتبال آمریکایی با 83.9 میلیون دلار درآمد در رتبه نهم و گیانیس آنتتوکومپو بسکتبالیست یونانی در رتبه آخر این لیست با درآمد 80.9 میلیون دلار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بسکتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقلال 2 درصدر جدول بدست آورد، یک صدر جدول را از دست داد / فرمول قهرمانی در اختیار پرس...