انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع


آموزش درست کردن انواع غذای مقوی و ساده برای شام و ناهار با طبخ سریعغذای ساده و سریع برای شام و ناهارلیست انواع غذای ساده برای شام و ناهار از غذاهای مختلفی تشکیل شده تا بتونید با حداقل مواد اولیه‌ای که تو خونه پیدا میشه غذاهای بی دردسر و سریع درست...

آموزش درست کردن انواع غذای مقوی و ساده برای شام و ناهار با طبخ سریع
غذای ساده و سریع برای شام و ناهار

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع

لیست انواع غذای ساده برای شام و ناهار از غذاهای مختلفی تشکیل شده تا بتونید با حداقل مواد اولیه‌ای که تو خونه پیدا میشه غذاهای بی دردسر و سریع درست کنید که خیلی وقتتون رو نگیره و در عین حال خوشمزه و سیر کننده هم باشه.

درست کرده غذا واسه هر روز ممکنه خسته کننده باشه و شما رو با این سوال درگیر کنه که غذا چی درست کنم؟ حتی ممکنه این سوال در حدی ذهنتون رو درگیر کنه که، دیگه هیچ ایده‌ای به ذهنتون نرسه و شما رو خسته کنه.

اما نگران نباشید، چون با استفاده از یه لیست غذایی به راحتی می‌تونید واسه درست کردن غذا برای موقعیت‌های مختلف آماده باشید و قبل از این که این سوال رو از خودتون بپرسید، یک سر برید سر درست کردن غذایی که به سرعت آماده میشه.

این فهرست غذایی واسه افرادی که از سرکار برمیگردن، یا رژیم دارن و نمیدونن چه غذاهای ساده‌ای درست کنن، یا به دنبال خوردن یه شام سبک و متنوع هستن که خیلی وقت گیر نباشه به شدت کاربرد داره.

بخش آشپزی مجله قرمز تصمیم گرفته با انتخاب خوشمزه‌ترین غذاهای ساده و مقوی به شما کمک کنه تا از شر سوال غذا چی درست کنم خلاص بشید و با استفاده حداقل مواد غذایی موجود توی خونه انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ رو طبخ کنید.

۱. سالاد ماکارونی

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع

لیست انواع غذای ساده برای شام و ناهار رو با یکی از ساده‌ترین و مقوی‌ترین غذاهایی که تو یه چشم به هم زدن آماده میشه شروع می‌کنیم. سالاد ماکارونی رو می‌تونید با هر مواد غذایی که دوست دارید درست کنید. قارچ، ذرت، سینه مرغ پخته شده و جعفری، کلم بروکلی و کاهو از موادی هستن که واسه درست کردن یه سالاد مقوی و پر از کربوهیدرات و مواد مغذی کاربرد زیادی دارن.

۲. کوکو سیب زمینی

وقتایی که عجله دارید یا نمی‌دونید چی درست کنید و دلتون یه غذای مقوی میخواد، بهتره که به سراغ درست کردن یه کوکوی خوشمزه و مقوی برید. این غذای ساده با حداقل مواد اولیه‌ای که تو خونه پیدا میشه به سرعت آماده میشه و وقتتون رو نمی‌گیره. سیب زمینی پخته و تخم مرغ از ترکیبات اولیه این غذا هستن که به راحتی تبدیل میشه به یه ساندویچ مقوی و سیر کننده.

۳. دو پیازه آلو

این غذا از جنوب ایران میاد و بهتره بدونید که تو شهرهایی مثل شیراز به سیب زمینی آلو گفته میشه. یه غذای محلی و ساده که تو یه چشم به هم زدن آماده میشه و نیاز به مواد اولیه خاصی نداره. سیب زمینی پخته شده رو به همراه پیاز داغ و نعناع داغ بکوبید و به همراه گوجه و خیار و ترشی و نان داغ میل کنید و از این وعده غذایی سالم لذت ببرید.

۴. خوراک لوبیا چیتی

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع

هر وقت که به دنبال درست کردن یه غذای ساده و مقوی میگردید، بهتره که کاربرد حبوبات رو فراموش نکنید، چون با استفاده از لوبیا چیتی به راحتی میتونید یه خوراک لذیذ و سرشار از فیبر و پروتئین طبخ کنید. اگه از قبل لوبیای پخته شده تو فریزر داشته باشید، این غذا حتی با سرعت بیشتری هم آماده میشه و هم به صورت آب دار و هم به صورت غلیظ می‌تونید اون رو بپزید و از خوردنش لذت ببرید.

۵. املت

یکی از کم خرج‌ترین غذاهای لیست انواع غذای ساده برای شام و ناهار چیزی نیست جز املت گوجه فرنگی که با حداقل مواد اولیه موجود تو خونه به سرعت آماده میشه. چند عدد گوجه رنده کنید و داخل تابه بریزید، بعد از کشیده شدن آب گوجه روغن اضافه کرده و زردچوبه و فلفل سیاه بریزید و سپس تخم مرغ‌ها رو هم با مواد مخلوط کنید. این شما و این املت مقوی و ساده که به سرعت آماده میشه.

۶. بادمجان لقمه با پنیر

یه وقتایی ممکنه دلتون یه غذای ساده و جدید بخواد که هم به سرعت آماده بشه و درسر زیادی نداشته باشه. این غذای خوشمزه که با استفاده از بادمجان تهیه میشه، برای پختن یه ناهار لذیذ حرف اول رو میزنه. بادمجان‌ها رو حلقه‌ای خرد کنید و داخل تابه بریزید، شروع کنید به سرخ کردن و ادویه بزنید و در آخر روی بادمجان‌ها پنیر بریزید و سپس نوش جان کنید. به همین راحتی غذایی درست می‌کنید که همه از خوردنش لذت می‌برن.

۷. میرزا قاسمی

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع

یکی دیگه از غذاهای ساده‌ای که همه بهش علاقه دارن میرزا قاسمی ساده و مقویه و میتونه واسه افرادی که رژیم دارن یا گیاه‌خوار هستن به شدت مناسب باشه. فقط کافیه که تو خونه بادمجان، گوجه، پیاز و سیر داشته باشید. به همین راحتی از شر غذا چی درست کنم خلاص میشید. میرزا قاسمی غذاییه که هم واسه شام و هم ناهار کاربرد داره و خیلی هم مقویه.

۸. عدسی

عدسی غذاییه که همه ما به خوبی باهاش آشنایی داریم. یه خوراک سنتی ایرانی که تو همه خونه و رستوران‌های سنتی واسه صبحانه و ناهار و شام خیلی طبخ میشه. فقط کافیه تو خونه عدس داشته باشید تا خودتون رو به یه خوراک ساده و خیلی مقوی و سرشار از پروتئین مهمون کنید. اگه خواستید عدسی لعابدار بشه، یه مقدار سیب زمینی هم به مواد اضافه کنید و از خوردن این خوراک همه فن حریف لذت ببرید.

۹. سالاد تبوله

اگه رژیم دارید و از خوردن غذاهای همیشگی رژیمی خسته شدید، بهتون پیشنهاد می‌کنم که یه سر به دستور پخت این سالاد گیاهی عربی بزنید. سالاد تبوله به خاطر داشتن بلغور گندم و انواع سبزیجات، خیلی سیر کننده‌اس و بعد از خوردنش دیگه اشتهایی براتون باقی نمیمونه. یه سالاد رژیمی و سرشار از فیبر و پروتئین زیاد که به شدت خوشمزه‌‎اس و تو کل خاورمیانه فروش خیلی زیادی داره.

۱۰. سوپ قارچ

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع

سوپ قارچ یکی از معروف‌ترین سوپ‌های بین المللیه که تو اکثر کشورها و تو همه خونه‌ها و رستوران‌ها پخته میشه. اگه طرفدار غذاهای سبک و رژیمی هستید، از خوردن این سوپ مقوی غافل نشید، چون این وعده غذایی به سرعت آماده میشه و خیلی وقتتون رو نمیگیره و همینطور به خاطر داشتن عطر و بوی جادویی باعث میشه که موقع درست کردنش گشنتون بشه و نتونید تا آماده شدن سوپ صبر کنید.

۱۱. اسنک

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع

درست کردن یه غذای کاربردی که نیاز به دستور غذایی خاص و موادهای اولیه مختلف نداشته باشه، چیزی نیست جز یه اسنک خوشمزه. شما به راحتی می‌تونید با استفاده از اسنک، غذای گوشتی یا گیاهی یا ترکیبی از هر دو درست کنید. اسنک میتونه هم پر کالری باشه و هم کم کالری. از هر ماده غذایی که دوست دارید استفاده کنید و اون رو داخل نان تست بزارید و با یه دستگاه ساندویچ ساز، یه غذای سریع و آماده طبخ کنید.

۱۲. حمص یا هوموس

این غذای لبنانی هم ظاهر زیبایی داره و هم طعم به شدت مخصوص و متفاوتی داره که به راحتی میتونه شما رو تا ساعت‌ها سیر نگه داره. اگه دلتون یه غذای جدید میخواد و به نخود هم علاقه دارید، بهتره که نخود رو بپزید و در آخر نخود پخته رو به همراه ارده، سیر و انواع ادویه داخل غذاساز بریزید. به همین سادگی می‌تونید از ترکیب جادویی طعم نخود و ارده لذت ببرید.

سخن آخر

ما تو این مطلب سعی کردیم تا بهترین غذاهای ساده رو در غالب یه لیست جمع کنیم، تا شما همراهان گرامی با استفاده از این فهرست بتونید ایده‌های مختلف بگیرید و توی وقت صرفه جویی کنید و غذاهای خوشمزه درست کنید. یادتون باشه که این لیست به مرور زمان با غذاهای بیشتری کامل میشه و با بوکمارک کردن این صفحه، واسه وقتایی که نیاز دارید غذاهای جدید طبخ کنید به ما سر بزنید.

انواع غذای ساده برای شام و ناهار با طعم های عالی و طبخ سریع
5 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403