کارکنان فرودگاه‌های انگلیس هم اعتصاب می‌کنند


کارکنان فرودگاه‌های انگلیس هم اعتصاب می‌کنند

در پی نارضایتی کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی انگلیس از وضعیت معیشتی، کارکنان واحد مرزی در فرودگاه‌های سراسر این کشور در شلوغ‌ترین روزهای سال به مدت 8 روز اعتصاب می‌‌کنند.

کارکنان فرودگاه‌های انگلیس هم اعتصاب می‌کنند

به گزارش راهبرد معاصر، کارکنان واحد مرزی انگلیس در فرودگاه‌های مهم و اصلی این کشور از جمله فرودگاه «هیترو» لندن توافق کردند تا به مدت هشت روز در ماه میلادی جاری (دسامبر) اعتصاب کنند.

رسانه‌های استرالیایی در این خصوص گزارش کردند آن دسته از استرالیایی‌هایی که برای کریسمس به بریتانیا سفر می‌کنند باید انتظار مواجهه با هرج و مرج و اختلال را در پی اعتصاب‌های گسترده در انگلیس داشته باشند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه خدمات عمومی و تجاری انگلیس اعلام کرد که اعضای این اتحادیه در فرودگاه‌های «گاتویک»، «هیترو»، «منچستر»، «بیرمنگام» و «کاردیف» از تاریخ ۲۳ دسامبر تا ۳۱ دسامبر (دوم تا ۱۰ دی ماه) و در شلوغ‌ترین روزهای سال برای مسافرت‌های بین‌المللی به مدت هشت روز اعتصاب خواهند کرد.

شرکت تحلیل هوانوردی «سیریوم» برآورد کرده که بیش از ۱۰ هزار پرواز که احتمالاً بیش از دو میلیون نفر را حمل می‌کند، در جریان اعتصاب‌های گسترده به فرودگاه‌های نامبرده وارد خواهد شد.

اعتصاب‌‌ در ادارات و نهادهای مختلف سراسر انگلیس هم شامل بخش‌های خصوصی و هم بخش‌های دولتی می‌شود که اخیراً به شدت گسترش یافته زیرا کارکنان بخش‌های خصوصی و دولتی در انگلیس خواهان افزایش حقوق و دستمزدهای خود هستند تا بتوانند با تورم ناشی از افزایش قیمت‌های انرژی و غذا که به بیش از ۱۱ درصد رسیده، کنار بیایند.

بر اساس این گزارش، کارکنان بخش ریلی انگلیس چند بار در اعتصاب‌های ۲۴ ساعته یا ۴۸ ساعته مشارکت داشته‌اند. در واکنش به گسترش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور می‌گوید که کارکنان بخش دولتی شایسته افزایش حقوق هستند اما افزایش دو رقمی غیرممکن است.

بر اساس گزارش رویترز، بریتانیا از سال ۲۰۱۹ وعده داده قانونی را تصویب کند که شرکت‌های ریلی را به حفظ حداقل خدمات در طول اعتصاب موظف کند اما این لایحه در پارلمان انگلیس متوقف شده است.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا چهارشنبه گفت که در حال بررسی «قوانین جدید سخت‌تر» است. وی ضمن هشدار به رؤسای اتحادیه‌های مختلف انگلیس گفت: «اگر رهبران اتحادیه‌ها به رفتار غیرمنطقی خود ادامه دهند، وظیفه من این است که برای حفاظت از جان و معیشت مردم بریتانیا اقدام کنم»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان