10800 تخت در دولت سیزدهم به تخت‌های بیمارستانی افزوده شد


10800 تخت در دولت سیزدهم به تخت‌های بیمارستانی افزوده شد

وزیر بهداشت گفت: در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بیمه سلامت اختصاص یافت که با این اعتبار ۶ میلیون نفر زیر پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی افزوده شده که ایجاد ۷ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی دیگر نیز هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در شرایطی مدیریت بهداشت و درمان کشور را بر عهده گرفت که روزانه با ۵۰ هزار مراجعه کرونایی، ۲۰ هزار نفر بستری، هشت هزار نفر بیمار بدحال و فوت و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر به کرونا مواجه بود، اما تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت و در کمترین زمان ممکن این چالش‌ها را پشت سر گذاشت.

وزیر بهداشت از تزریق ۱۵۵ میلیون دُز واکسن کرونا خبر داد و بیان کرد: ۷۵ درصد کل جمعیت کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و به جرات می‌توان گفت کشور موفقیت بسیار بزرگی در کنترل بیماری از یک سو و تولید واکسن از سوی دیگر به دست آورده است.

عبدالهی بیان کرد: در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بیمه سلامت اختصاص یافت که با این اعتبار ۶ میلیون نفر زیر پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تحقق و اجرایی شدن تعرفه پرستاری خاطرنشان کرد: به منظور اجرایی شدن این مصوبه که مربوط به سال ۸۶ بوده، پنج هزار میلیارد تومان اختصاص یافت در ماه گذشته پرداخت شد.

وزیر بهداشت گفت: به همت دولت سیزدهم امسال برای نخستین بار چهار هزار دانشجوی تخصصی در همه رشته‌ها جذب شده است که اتفاق مبارک و خوشایندی است که افتخار بزرگی برای دولت به شمار می‌رود.

عبدالهی ارتقای رتبه علمی کشور از رتبه ۱۶ به ۱۵، ایجاد ۱۲ پارک علم و فناوری و شهرک‌های دانش بنیان، اجرای طرح دارویار، افتتاح ۸۵۰ مرکز بهداشتی، احداث ۲ هزار مرکز بهداشتی، را از خدمات دولت عنوان کرد و گفت: متاسفانه ۱۲۰ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر دچار آتش سوزی شد؛ تعدادی که از این دستگاه‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس