تکمیل تدارکات بخش شعایر و موکبهای حسینی ویژه ایام فاطمیه


تکمیل تدارکات بخش شعایر و موکبهای حسینی ویژه ایام فاطمیه

بخش شعایر و موکب های حسینی وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی آمادگیهای خود را برای برگزاری شانزدهمین مراسم شهادت حضرت زهرا (علیها السلام) در بین الحرمین تکمیل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، عقیل الیاسری، رئیس این بخش گفت: برنامه از روایت دوم در روز ۱۳ جمادی الاول (۱۷ آذر) تا سه جمادی الاخر (۶ دی) ادامه دارد و شامل بخش‌های مرتبط با این مناسبت جانسوز می شود‌.

وی گفت: از جمله بخشهایی که مراسم فاطمیه امسال در بر می گیرد، نمایشگاهی از مراحل زندگانی حضرت زهرا (علیها السلام) هنگام زندگانی زناشویی، هجوم به خانه ایشان، سپس زندگانی آن حضرت و گریه در میانه غم ها، پس از آن وفات، غسل و مراسم دفن ایشان و سایر مراحلی که در زندگانی پشت سر گذاشتند، است.

به گفته الیاسری، هیئت ها، تکایا و موکبهای حسینی در کربلای معلی در نصب کتیبه های عزا شرکت می‌کنند و تیپ رزمی العباس تصاویر شهدای فتوای جهاد کفایی را منتشر می کند.

وی تصریح کرد: آستان قدس حسینی و عباسی برنامه دیگری را ایجاد کرده‌اند که شامل فراخواندن برخی از دانشجویان گروه آموزشی العمید برای ترسیم آنچه درباره زندگانی حضرت زهرا (علیها السلام) در خاطرشان میگذرد است که این تصاویر در نمایشگاه هنرهای تجسمی بین الحرمین منتشر خواهد شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان