حق الزحمه‌ پزشکان در بخش خصوصی و دولتی یکسان می‌شود


به گزارش شفاف، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در برنامه مثبت سلامت گفت: در تاریخ ۲۱ شهریور طی یک نامه با امضاء مقام وزارت به دانشگاه‌ها اصلاحات طرح قاصدک را اعلام کردیم و دیگر طرح قاصدک وجود ندارد و سامانه قاصدک جمع شده است و اگر کسی بر...

به گزارش شفاف، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در برنامه مثبت سلامت گفت: در تاریخ ۲۱ شهریور طی یک نامه با امضاء مقام وزارت به دانشگاه‌ها اصلاحات طرح قاصدک را اعلام کردیم و دیگر طرح قاصدک وجود ندارد و سامانه قاصدک جمع شده است و اگر کسی بر اساس قاصدک پرداخت می‌کند بصورت علی‌الحساب است و از تاریخ ۲۱ شهریور سامانه کارآمد جانشین قاصدک خواهد شد.

حق الزحمه‌ پزشکان در بخش خصوصی و دولتی یکسان می‌شود

او ادامه داد: تا آخر سال بر اساس اصلاحات جدید مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شود درآمد بیمارستان‌های دولتی از بیمه است و پرداختی بیمه‌ها نزدیک به ۱ سال عقب است؛ وزیر جدید کار ۵ هزار میلیارد تومان دستور داد که در حال پرداخت آن هستیم.

او افزود: باید حق الزحمه‌ای که در بخش خصوصی است در بخش دولتی نیز باشد امسال قطعا این میزان یکسان خواهد شد و پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که در بخش دولتی کار کند یا در بخش خصوصی، پرداخت نیز یکسان خواهد بود.

کریمی بیان کرد: اما برخی افراد هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی کار می‌کنند که بیمه‌ها در این موارد فکر می‌کنند درآمد این افراد از بخش خصوصی است.

او افزود: مبالغی که از پزشکان دریافت می‌شود تبدیل به کارانه می‌شود و در بین پرستاران و سایر نیرو‌ها تقسیم می‌شود.

او درباره آغاز به طرح پزشکان گفت: ما در مهر می‌توانستیم افراد را توزیع کنیم، اما زمانی که امتحان بورد می‌دهند چند هفته تا اعتراضات بورد، اعلام نمرات و نفرات برتر زمان بیشتری صرف شد، زیرا ۵ تا ۱۰ درصد نفرات می‌توانند هیات علمی شوند بنابراین ما منتظر معاونت آموزشی بودیم تا کسانی که می‌خواهند به عنوان هیات علمی انتخاب کنند جدا کنند.

کریمی تصریح کرد: افرادی که تصمیم دارند سرمایه گذاری کنند برای ساخت بیمارستان و یا امور بهداشتی درمانی راه برایشان باز شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن