در آمریکا بخاطر از دست دادن متحد کلیدی در مبارزه با روسیه گلایه کردند


در آمریکا بخاطر از دست دادن متحد کلیدی در مبارزه با روسیه گلایه کردند

یک تحلیلگر در آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده یک متحد کلید را در مبارزه با روسیه و چین از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارین پالسی، آرون میلر تحلیلگر این روزنامه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در حال از دست دادن نفوذ سابق خود بر عربستان سعودی که در حال جذب به سوی چین و روسیه است، می باشد.
به گفته این ستون نویس، روزهای "زوج غیر قابل رسوخ" واشنگتن و ریاض به پایان می رسد. در جنگ سرد نوین این پادشاهی خاورمیانه نه تنها از انتخاب یک طرف درگیری طفره می رود بلکه به مسکو و پکن نزدیک می شود، زیرا که این امر مستلزم منافع شخصی آن می باشد.
آنطور که میلر خاطر نشان می کند، عربستان سعودی سالهای مدیدی است که ارتباطات خود را با چین تقویت می کند. این در حالیست که درست هم اکنون در روابط دو کشور یک تغییر راهبردی صورت می گیرد. این تحلیلگر تاکید می کند که ایالات متحده آمریکا نگاه به منطقه خاور میانه بعنوان یک حوزه دارای اولویت در سیاست خارجی را کنار گذاشته است و به همین دلیل ریاض دست به ایجاد ارتباط با سایر بازیگران پرنفوذ و در وهله اول پکن زده است.
در تحلیل وی آمده است: "چه چیزی تغییر کرده است - اعتماد در حال رشد عربستان سعودی، – آمادگی آن برای همکاری مستقل تا از منافعش دفاع کند،- و نیز جایگاه در حال رشد چین بعنوان یک ابرقدرت جهانی".
به گفته وی برای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، چین تنها یک اهرم نیست که از آن می توان بر علیه ایالات متحده استفاده کرد، بلکه مهمترین شریک تجاری این پادشاهی می باشد. زمانه ای که در آن پادشاهان خاورمیانه بشکل محتاطانه و با وفاق مدیریت می شدند، گذشته و به جای آن پادشاه آتی عربستان سعودی به قدرت رسیده است که به خود مطمئن و برای خطر آماده است. کسی که می داند که جهان هنوز مدت زیادی به سوخت های کربنی کشورش احتیاج خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...