سازمان ملل: ما در حال کار بر طرح های انتقال کود روسی از اروپا به آفریقا هستیم


سازمان ملل: ما در حال کار بر طرح های انتقال کود روسی از اروپا به آفریقا هستیم

نماینده سازمان ملل اعلام کرد که اولین کشتی حامل کود شیمیایی روسیه از اروپا به سمت آفریقا فرستاده شده است.

استفان دوژاریک نماینده سازمان ملل متحد در تاریخ 29 نوامبر اعلام کرد که اولین کشتی حامل کود تولیدی در روسیه که بدلیل تحریم ها در بنادر و انبارهای اروپایی مسدود شده بود، از هلند به سمت آفریقا حرکت کرد- با عبور از موزامبیک به مقصد مالاوی.
در این بیانیه اعلام شده است که با هدف جلوگیری از "از دست دادن فاجعه بار محصول" در آفریقا، به این کشورها که در حال حاضر فصل کاشت را پشت سر می گذارند، کود بشکل حرکتی خیریه ارسال می گردد. اولین کشتی بار 20 هزار تنی کود را خود حمل می کند و در مجموع انتظار می رود که 260 هزار تن کود در ماه های آتی به چند کشور آفریقایی ارسال گردد.
نماینده ارگان مجمع عمومی سازمان ملل متحد – کنفرانس زمینه تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، در گفتگو با اسپوتنیک در خصوص شرایط حول ارسال کود روسی به کشورهای آفریقایی تاکید کرد: "این ارسال، اولین ارسال در قالب مجموعه ای از ارسال ها به کشورهای آفریقایی و به میزان 260 هزار تن کود روسی می باشد که در بنادر اروپایی وجود دارند".
در بیانیه آنکتاد خاطرنشان می شود که کشتی MV Greenwich که حامل این محموله 20 هزار تنی ازت، فسفر و پتاسیم به کشور مالاوی می باشد، در قالب برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد اجاره شده است. در این بیانیه همچنان اظهار شده است: "در حال حاضر در حال کار بر روی برنامه هایی جهت ارسال مابقی کود ها می باشیم".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا