هشدارهای بارش باران و یخبندان به کشاورزان و باغداران


هشدارهای بارش باران و یخبندان به کشاورزان و باغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وقوع سرما و یخبندان در مناطق مختلف به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به بارندگی و احتمال یخبندان در مناطق شرقی آذربایجان شرقی به باغداران‌ توصیه می شود که نسبت به تخلیه سم پاش اقدام کنند.

به گفته او، باغداران جهت جلوگیری از سرمازدگی درختان نسبت به استفاده از سیستم های گرمایشی و بخاری باغی در باغات اقدام کنند.

غلامی می گوید: با توجه به رخداد ناپایداری و وزش باد، گلخانه داران پوشش استحکام سازه های گلخانه ای را بررسی کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با وجود ماندگاری هوای سرد، کشاورزان از مصرف کودهای ازوته و آبیاری مزارع زعفران‌ به منظور جلوگیری از آسیب پیاز زعفران اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی روز جمعه در برخی مناطق گیلان و غرب مازندران، شمال اردبیل، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و در برخی ساعات بارش پراکنده پیش بینی می شود.

روز شنبه در مناطق کرمان، هرمزگان، فارس، اردبیل، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی و یکشنبه در برخی مناطق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب یزد بارش رخ می دهد. همچنین از روز جمعه تا یکشنبه در جنوب شرق و شرق همچون استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب یزد دما بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند