برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) در اروپا


برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) در اروپا

شیعیان کشورهای بلژیک، هلند و سوئیس به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) مجلس عزاداری را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت الجالیة العراقیة، به مناسبت شهادت آغاز ایام فاطمیه، شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) آمستردام هلند مجلس عزاداری را به همین مناسبت ساعت 18:00 روز یکشنبه(20 آذر ) در منزل یکی از براداران شیعه هلند برگزار می کنند.

در این مراسم «شیخ محمد السلیس» از سخنرانان شیعه عربستان درباره مناقب و شخصیت و ویژگی های حضرت زهرا(ع) سخنرانی می کند و «حسام المیاحی» نیز در رثای شهادت ایشان به مرثیه سرایی می پردازد.

در همین حال، مرکز اسلامی فرهنگی «الغری» در انتورپ بلژیک مراسم عزاداری را به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد کرد. این مراسم ساعت 19:00 روز جمعه (18 آذر) در مقر این مرکز برگزار می شود. سخنران این مراسم درباره مناقب و سیره زندگی این شخصیت و درباره مشکلات و مصاعب آن دوره زمانی سخنرانی خواهد کرد.

مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) در اشلیرن زوریخ سوئیس نیز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) ساعت 19:00 شنبه (19 آذر) برگزار می کنند.

«حجت الاسلام حسن عسگری» نیز شخصیت و شهادت حضرت زهرا(ع) سخنرانی خواهد کرد.

تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند .ایام فاطمیه براساس روایت بیش از 10 تا 15 قول است که سه قول آن مشهور است. اولین روایت، دهه اول گرفته می شود، پس از شهادت رسول الله(ص) مصادف با هشتم تا 10 ربیع الثانی است. دومین روایت، دهه دوم است که مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است و سومین روایت دهه سوم است که مصادف با یکم تا سه جمادی الآخر است که بیشتر مورد تاکید است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان