نهمین دوره تحریم های اروپا در مسیر روسیه


روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا می خواهد در قالب نهمین دوره تحریم‌ها علیه روسیه بخش معدنی، بانکی و رسانه های این کشور را هدف قرار دهد.

به گزارش فارس به نقل از فایننشیال تایمز، اتحادیه اروپا می خواهد در قالب نهمین دوره تحریم‌ها علیه روسیه صنعت معدن، بانک‌ها و شرکت‌های رسانه این کشور را در کنار برخی اشخاص هدف قرار دهد.

منابع آگاه می‌گویند کمیسیون اروپایی به دنبال گنجاندن موضوع ممنوعیت سرمایه‌گذاری در صنعت معدن روسیه در قالب نهمین دوره تحریم ها علیه روسیه است.

البته قرار است برخی تولیدات معدنی روسیه از این تحریم مستثنی شوند.

روسیه صنعت معدن گسترده‌ای دارد و بروکسل فکر می کند می‌تواند از این طریق فشار بیشتری روی اقتصاد روسیه و توانایی این کشور در تامین مالی درگیری نظامی کنونی با اوکراین اعمال کند.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تیتانیوم، پالادیوم، طلا، سنگ آهن، و اورانیوم در جهان است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعلام کرده تا پیش از درگیری نظامی با اوکراین صنعت معدن روسیه یک چهارم کل سرمایه گذاری خارجی ورودی به این کشور را به خود اختصاص داده است.

منابع آگاه می‌گویند این بسته جدید تحریمی تا پایان هفته آینده تکمیل خواهد شد و باید از سوی تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مورد تایید قرار گیرد.

محصولات و فناوری ها با کاربرد دوگانه که امکان استفاده از آنها در تجهیزات نظامی از سوی صنعت دفاعی روسیه وجود دارد نیز قرار است در این دوره از تحریم‌ها گنجانده شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس