وضعیت آب و هوا در 18 آذر 1401/ کاهش دما و وزش باد شدید در شرق کشور


وضعیت آب و هوا در 18 آذر 1401/ کاهش دما و وزش باد شدید در شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه کاهش دما و وزش باد شدید در شرق کشور پیش بینی می شود.

امروز در استان‌های خراسان شمالی ،خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، کرمان هرمزگان و جزایر واقع در نیمه شمالی خلیج فارس بارش باران ، گاهی رعدوبرق وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

همچنین در برخی نقاط استان‌های خراسان جنوبی ، شمال سیستان و بلوچستان ، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت رخ میدهد. روز شنبه و یکشنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ،کرمان هرمزگان، یزد، شرق فارس، اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران ، برف ،گاهی رعدوبرق وزش باد و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. شدت بارش در این مدت در استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشتر خواهد بود.

روز دوشنبه با عبور موج‌ تر از میانی جو از سمت شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب و بتدریج دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش آغاز خواهد شد که عمدتا به شکل بارش برف است. همچنین طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر آسمان ابری و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

خلیج فارس نیز طی سه روز آینده و دریای خزر و نواحی ساحلی استان‌های گیلان و غرب مازندران طی دو روز آینده مواج و متلاطم است.

گفتنی است که تا اواسط هفته آینده در شهر‌های تهران ، کرج و اراک غلظت آلاینده‌های جوی روند افزایشی خواهد داشت. روز جمعه تا یکشنبه در شمال شرق شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)