آمار کرونا 18 آذر 1401/ رنگ‌بندی جدید شهرها مشخص شد


آمار کرونا 18 آذر 1401/ رنگ‌بندی جدید شهرها مشخص شد

به گزارش تجارت‌نیوز، در نقشه کرونایی ایران امروز 18 آذر 1401 هیچ شهری قرمز نیست. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته...

به گزارش تجارت‌نیوز، در نقشه کرونایی ایران امروز 18 آذر 1401 هیچ شهری قرمز نیست.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز از ۳ به ۲ شهر کاهش یافت.
همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۴ به ۹۵ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی نیز در عدد ۳۵۱ شهر ثابت ماند.

برا اساس این گزارش تعداد شهرهای قرمز صفرشهر، تعداد شهرهای نارنجی 2 شهر، تعداد شهرهای زرد 95 شهر و تعداد شهرهای آبی 351 شهر اعلام شده است.

آمار کرونا 18 آذر 1401/ رنگ‌بندی جدید شهرها مشخص شد

وضعیت شیوع کرونا و آنفلونزا

وضعیت ابتلا به دو ویروس آنفلوآنزا و کرونا در کشور در حال حاضر به‌طور کلی رو به کاهش است. روند سالانه بیماری‌های حاد تنفسی در کشور هم امسال زودتر آغاز شد و هم طبعاً زودتر رو به کاهش می‌گذارد. البته این‌طور نیست که شرایط شهریورماه را داشته باشیم، اما رو به کاهش گذاشته است.

بابک عشرتی اپیدمیولوژیست در این باره می‌گوید:آنفلوآنزایی که امسال با آن مواجه بودیم، سویه‌های قدیمی H1N1 و بخشی هم H3N2 بود. بر این اساس امسال در ابتلا به آنفلوآنزا با سویه عجیب و جدیدی درگیر نبودیم و می‌توان گفت که تقریبا شرایط مانند سال‌های قبل از کرونا بوده است. منتها امسال یک ویژگی که در اپیدمی آنفلوآنزا وجود داشت، این بود که علائم تنفسی را در کودکان بیشتر شاهد بودیم، اما به لحاظ تعداد و روند، تقریبا شرایط مانند قبل از کرونا بود.

وضعیت کرونا در زمستان امسال

عشرتی درباره احتمال مواجه شدن با موج دیگری از ویروس آنفلوآنزا یا کرونا در زمستان، گفت: احتمال اینکه مجددا در زمستان هم در زمینه آنفلوآنزا و به‌ویژه در کرونا افزایش موارد را داشته باشیم، وجود دارد. باید توجه کرد که به‌طور کلی وقتی سطح ایمنی جامعه نسبت به ویروسی کاهش می‌یابد، مردم جامعه نسبت به آن ویروس حساس می‌شوند و در نتیجه احتمال ابتلایشان بالا می‌رود. بر همین اساس هم احتمال دارد که در بیماری کرونا در زمستان افزایش موارد را داشته باشیم.

وی درباره امکان افزایش مرگ‌های کرونایی در زمستان نیز گفت: این موضوع به سویه در گردش کرونا بستگی دارد و اگر سویه جدیدی با کشندگی بالاتر شیوع یابد، امکان افزایش موارد مرگ هم وجود دارد؛ اما فعلا انواعی از اُمیکرون به‌عنوان سویه مهم و غالب در دنیا شناخته می‌شود. فعلا هم با جهش خطرناکی مواجه نبودیم، اما نباید فراموش کنیم که جهش‌های کرونا زیاد است و ممکن است به سمت خطرناک شدن پیش رود یا اینکه به سمت خفیف‌ شدن پیش رود.

منبع:خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنِ آن