جزئیات طرح صلح 10 ماده ای زلنسکی


جزئیات  طرح صلح 10 ماده ای زلنسکی

زلنسکی گفت: امنیت هسته‌ای اوکراین، بازگشت دوباره حاکمیت ارضی ما و بازگشت اسراء و نیز امنیت انرژی [از سوی روسیه] از جمله این پیشنهادات است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الجزیره اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین جمعه شب طرح پیشنهادی خود برای برقراری صلح را اعلام کرد.

زلنسکی افزود: فرمول ما برای صلح شامل ۱۰ موضوع خواهد بود.

وی اظهار کرد: امنیت هسته‌ای اوکراین، بازگشت دوباره حاکمیت ارضی ما و بازگشت اسراء و نیز امنیت انرژی [از سوی روسیه] از جمله این پیشنهادات است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز ۲۶ آبان ماه گفت: پیش شرط های ارائه شده از سوی کی یف برای آغاز مذاکرات با مسکو غیرقابل قبول است.

وی افزود: وارد شدن به مذاکره با پیش شرط های معکوس در مقابل شما به این معنی است که مردم مذاکره نمی خواهند و نتیجه نمی خواهند.

ریابکوف اعلام کرد: این دقیقاً همان چیزی است که اکنون در موقعیت کی یف می بینیم، آنها مذاکره نمی خواهند، به همین دلیل پیش شرط هایی را مطرح می کنند.

ایوان نچایف معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه نیز گفت: فهرست خواسته‌های مطرح شده از سوی زلنسکی چیزی جز «لیست آرزوها» نبود که بر قصد وی برای ادامه دادن به درگیری‌ها تاکید می‌کرد.

نچایف تاکید کرد که رهبری اوکراین طرز فکر جنگ طلبانه خود را نشان داده است، هیچ صحبتی از آتش بس نشده است. کی یف به دنبال تشدید درگیری است و لفاظی های آن روز به روز تهاجمی تر می شود.

زلنسکی ۲۶ آبان ماه نیز در تماس ویدیویی با رهبران گروه ۲۰، پیشنهاد کرد که هرگونه مذاکره بین اوکراین و روسیه به صورت علنی برگزار شود.

وی پیش از این تاکید کرده بود که تا زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر سر کار است، با روس ها وارد مذاکره نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش