مشکل اصلی نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان کمبود زمین است


مشکل اصلی نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان کمبود زمین است

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای جنوب استان مشکل تامین زمین داریم و در حال رفع مشکل هستیم، گفت: مشکل اصلی تامین زمین مربوط به شهر جیرفت است و در مجموع ۴ هزار و ۶۸۵ واحد در جنوب کسری زمین داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه شورای مسکن استان در ارتباط با تحویل اراضی مازاد دستگاه‌ های دولتی به مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: برخی ادارات در بحث اسناد اراضی مشکل دارند و باید کار را به نحو دیگری پیش برد.


وی افزود: در مکان‌ هایی که امکان آن وجود دارد، الحاق زمین باید صورت گیرد تا برای احداث مسکن دستمان باز باشد و دستگاه‌ ها نیز در اجرای زیرساخت‌ ها همکاری کنند.


استاندار کرمان با اشاره به عدم همکاری بانک‌ ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از مدیران کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و بنیاد مسکن خواست؛ تا گزارشی از همکاری بانک‌ ها جهت پیگیری نواقص از طریق تهران ارائه دهند.


رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان نیز تصریح کرد: ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ نفر برنامه ابلاغی دولت برای طرح بوده که ۱۸۵ هزار و ۵۱۷ ثبت نامی در شمال استان است.


وی همچنین با اشاره به اینکه ۴۲ هزار و ۹۰۷ نفر از متقاضیان تائید نهایی شده‌ اند، افزود: ۱۳ هزار و ۹۹ نفر واریز وجه بالای ۴۰ میلیون تومان را انجام داده و کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم چهار شهر مهم ما در طرح نهضت ملی مسکن هستند و بیشترین متقاضی را دارند.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان؛ با بیان اینکه برای ۲۱ هزار و ۷۶۹ نفر متقاضی در شهر کرمان باید تامین زمین شود، عنوان کرد: در سیرجان مشکلی برای تامین زمین نداریم و ۱۳۴۶ نفر تائید نهایی در رفسنجان داریم که کارهای ۲۷۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهر در حال انجام است.


حافظی بیان کرد: در بم به دلیل ثبت جهانی منظر فرهنگی این شهر، محدودیت استفاده از اراضی در بحث ارتفاع را داریم و ۱۰۰۰ نفر در این شهر نیز باید تعیین تکلیف شوند.


وی عنوان کرد: در صورتی که تامین زمین در شهر کرمان انجام شود، ۴۰ درصد موضوع طرح نهضت ملی مسکن در استان حل می‌ شود.

مشکل اصلی نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان کمبود زمین است


محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز اظهار کرد: تعداد ۳۳ هزار و ۴۳۱ نفر متقاضی در نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان ثبت نام کرده و ۶۲۸۰ نفر تائید نهایی شده‌ اند.


وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۲۳ نفر از این تعداد واریز وجه داشته‌ اند، افزود: به غیر از شهر جیرفت، در دیگر شهرها ساخت واحدها، یک طبقه در نظر گرفته شده است.


مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان های جنوب استان کرمان امکان ثبت نام متقاضیان جدید در نهضت ملی مسکن وجود دارد.


ساردویی یکی از مشکلات این حوزه را عدم همکاری بانک ها عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه ها در حاشیه شهرها هستند، دستگاه های خدمات رسان باید در تامین زیرساخت ها همکاری داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای جنوب استان مشکل تامین زمین داریم و در حال رفع مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی تامین زمین مربوط به شهر جیرفت است و در مجموع ۴ هزار و ۶۸۵ واحد در جنوب کسری زمین داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در