سند جامع حفاظت محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تدوین می‌شود


سند جامع حفاظت محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تدوین می‌شود

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر در نشست مشترک مدیران این سازمان و مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در حوزه حفاظت محیط زیست به‌عنوان مرجع حاکمیتی نخستین قطب پتروشیمی ایران اظهار...

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر در نشست مشترک مدیران این سازمان و مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در حوزه حفاظت محیط زیست به‌عنوان مرجع حاکمیتی نخستین قطب پتروشیمی ایران اظهار کرد: نگاه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به بحث محیط زیست یک نگاه حاکمیتی توأم با مسئولیت‌پذیری، فرهنگ‌سازی، همچنین نظارت و کنترل صنایع پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه حفاظت محیط زیست در واقع سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است، افزود: حفاظت محیط زیست یکی از مبانی اصلی حاکمیتی از آغاز ساخت منطقه ویژه بوده است که به این منظور هزینه‌های بسیار خوبی در مباحث کنترلی انجام شده و همواره شاهد بهبود محسوس وضع زیست محیطی شرکت‌های منطقه بوده‌ایم و این روند تا رسیدن به نتیجه مطلوب همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: بعضی از صنایع که در گذشته به‌عنوان صنایع آلاینده معرفی می‌شدند امروز به صنعت سبز تبدیل شده‌اند و استانداردهای زیست محیطی را به‌دقت رعایت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به زمینه‌سازی این سازمان برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه و حل مشکلات فناورانه صنعت پتروشیمی بیان کرد: اگرچه هنوز مشکلاتی در حوزه محیط زیست وجود دارد، اما مسیری را ترسیم کرده‌ایم که با نظارت عالیه سازمان محیط زیست و حضور دانش‌بنیان‌ها بتوانیم به صنعتی دوست‌دار محیط زیست و پرافتخار برای کشور تبدیل شویم.

برزگر با بیان اینکه سند جامع حفاظت از محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تدوین است، گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در منطقه ویژه برای تصفیه پساب و پیشگیری از آلایندگی اجرا شده و رویکردهای مثبتی پیش روی ما قرار دارد و سند جامع حفاظت محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با نگاه به عملکرد گذشته و افق آینده منطقه در حال تدوین است.

وی در پایان گفت: مسیر پیش روی ما، مسیر سربلندی و افتخار صنعت عظیم پتروشیمی در کنار حفظ و اعتلای محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !