جلوگیری از خروج 6 میلیون دلار ارز از کشور با کاتالیست ایرانی


جلوگیری از خروج 6 میلیون دلار ارز از کشور با کاتالیست ایرانی

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی ایلام، سیدغلامحسن گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این شرکت با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همسو با سیاست حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان اظهار کرد: پتروشیمی ایلام با آزمایش...

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی ایلام، سیدغلامحسن گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این شرکت با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همسو با سیاست حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان اظهار کرد: پتروشیمی ایلام با آزمایش موفقیت‌آمیز کاتالیست ساخته‌شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در واحد پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) از خروج ۶ میلیون دلاری ارز از کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: این کاتالیست ضمن رقابت با نمونه‌های چینی و ژاپنی با مزیت‌های «در دسترس‌ بودن»، «صرفه‌ اقتصادی» و «جلوگیری از خروج ارز از کشور» اکنون در قلب رآکتور واحد پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه نیاز پتروشیمی ایلام به کاتالیست سالانه حدود ۳۰ تن است، افزود: هزینه تولید این محصول در داخل کشور معادل حداکثر ۷۰ درصد هزینه تمام‌شده نمونه خارجی است.

گرشاسبی تأکید کرد: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن آزمایش کاتالیست در این شرکت، برنامه‌ریزی برای ساخت واحد کاتالیست در پتروشیمی ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید