بازار بزرگ 15 میلیارد دلاری پتروشیمی در انتظار دانش‌بنیان‌ها


بازار بزرگ 15 میلیارد دلاری پتروشیمی در انتظار دانش‌بنیان‌ها

فوزیه مروت با اشاره به برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه «پتروفن» در آذرماه امسال به خبرنگار شانا گفت: همسو با تأکیدهای مقام معظم رهبری بر تقویت حضور شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در صنایع و همین‌طور توجه ویژه مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به...

فوزیه مروت با اشاره به برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه «پتروفن» در آذرماه امسال به خبرنگار شانا گفت: همسو با تأکیدهای مقام معظم رهبری بر تقویت حضور شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در صنایع و همین‌طور توجه ویژه مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، قرار است ۲۷ تا ۲۹ آذرماه امسال نخستین همایش و نمایشگاه «پتروفن» را برگزار کنیم تا فضایی برای معرفی نیازهای فناورانه مجموعه و آشنایی با توانمندی‌های مرتبط شرکت‌های دانش‌بنیان و دریافت پیشنهادهای آنها فراهم شود.

وی محورهای این نمایشگاه را توسعه سبد محصولات، دانش فنی و لایسنس، بومی‌سازی مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها، ساخت تجهیزات دوار، ساخت تجهیزات ثابت و ابزار دقیق، پوشش‌های نوین و بهبود و تحول در فرآیند برشمرد و عنوان کرد: این همکاری‌ها در ادامه سیاست‌های اجراشده در چند ماه اخیر است.

مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: با نگاه ویژه‌ای که در مجموعه هلدینگ خلیج فارس در این مدت شکل گرفت، تصمیم گرفته شد شرکت‌های دانش‌بنیانی که تا به حال توانسته‌اند خدماتی به شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارائه دهند در فروش به شرکت‌های مشابه به شرط بار اولی بودن، دچار مشکل نشوند.

به گفته مروت، شرکت‌های دانش‌بنیان حتی به‌منظور افزایش سهم در این صنعت مهم کشور می‌توانند برای ارائه برخی خدمات و محصولات مورد نیاز، کنسرسیوم تشکیل دهند و به‌صورت مشترک همکاری کنند.

وی با اشاره به اتصال نسل جدید شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت تأکید کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم که در همایش پتروفن حضور فعال داشته باشند، چراکه قرار است بیش از ۸۰ نیاز فناورانه هلدینگ خلیج فارس در هفت رسته معرفی شود و زمینه مناسبی برای تعاملات فراهم است. هدف ما استفاده از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است.

به گفته مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه این همکاری‌ها در یک سال آینده محصولات دانش‌بنیان جدید به سبد محصولات مجموعه هلدینگ خلیج فارس اضافه شود.

گفتنی است نخستین همایش «پتروفن» از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با حمایت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با رویکردی نوین در روزهای ۲۷ تا ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. در این همایش سه روزه، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تابع شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره محورها و موضوعاتی که می‌تواند اتصال صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه دهد، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علاقه‌مند و مرتبط برای شرکت در همایش و نمایشگاه پتروفن ۱۴۰۱ می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر با شماره‌های ۸۸۳۰۴۸۰۴ و ۸۸۳۰۲۰۹۰ تماس بگیرند، یا به مرکز همایش‌های کوشک وزارت نفت واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان میرزاپور، خیابان فاطمیه، پلاک ۲ مراجعه کنند.

آیین افتتاحیه این رویداد مهم علمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، روسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران و کارشناسان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا