همکاری همه‌جانبه برای احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی در نایبند عسلویه


همکاری همه‌جانبه برای احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی در نایبند عسلویه

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) در نشست هماهنگی احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته که در شرکت صنایع‌پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد،...

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) در نشست هماهنگی احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته که در شرکت صنایع‌پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، با اشاره به اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌ها و منابع برای خلق ثروت گفت: به‌منظور سودآوری و ارزآوری بیشتر، باید در کمترین زمان، زمین مورد نیاز و زیرساخت‌ها برای آغاز عملیات اجرایی پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته به آن در نایبند عسلویه در اختیار هلدینگ قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احداث این پارک، زمینه‌ساز و آغازگر سرمایه‌گذاری کلان در حوزه صنایع پایین‌دستی خواهد بود، افزود: هدف از احداث پارک‌ها، گسترش و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها برای کمک به تولید و اشتغال، ارزآوری، محرومیت‌زدایی و... است.

در این نشست، علیرضا ضغیمی، مشاور وزیر نفت و مسئولان استان بوشهر، با قدردانی از توجه ویژه هلدینگ خلیج‌فارس به توسعه استان‌های محروم تأکید کردند: تمهیدات و اقدام‌های اساسی و فوری برای تسریع در آغاز فرآیند و عملیات اجرایی پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته به آن در نایبند عسلویه انجام خواهد شد.

پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته در نایبند عسلویه با حدود ۴۱۰ میلیون دلار سرمایه ثابت و در سه فاز اجرا خواهد شد و بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. برای احداث این پارک به بیش از ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است و هدف از احداث آن، تأمین ۹۵۰ هزار تن کود مورد نیاز کشور، ارزآوری، جلوگیری از فرسایش خاک و... است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس