آغاز همکاری برای ساخت پارک پتروشیمیایی متانول در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان


آغاز همکاری برای ساخت پارک پتروشیمیایی متانول در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) در نشست همکاری برای احداث پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر...

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) در نشست همکاری برای احداث پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان که در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، با اشاره به شرایط جهانی حاکم بر بازار متانول و ضرورت تولید محصولات متنوع از آن گفت: به محض تحویل زمین مورد نیاز و آماده بودن زیرساخت‌ها، به‌سرعت عملیات اجرایی پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پیش‌بینی ۲ هزار هکتار با نگاه توسعه طرح در آینده افزود: برای آغاز پروژه باید ۵۰۰ هکتار زمین به تملک هلدینگ خلیج فارس در آید تا عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس همچنین براهمیت اخذ مجوز زیست محیطی پیش از اجرای پروژه تأکید کرد.

حمایت تمام قد برای اجرای پارک پتروشیمیایی متانول

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در این نشست با قدردانی از اراده و تصمیم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اجرای این پروژه کلیدی اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه در سامان‌دهی روند توسعه صنعتی و انرژی در استان و کشور، تمام قد حمایت‌های لازم را برای به ثمر رساندن آن انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: نشست‌های هماهنگی با مسئولان ملی و استانی از جمله مپنا و ... برگزار می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

پارک پتروشیمیایی با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن محصول، در قالب ۱۷ محصول و در چهار فاز اجرا می‌شود و هدف از اجرای آن تبدیل متانول به محصولات صادراتی و دارای مشتری از جمله نساجی و ... است. بنابر آنچه در این نشست اعلام شد، در مرحله نخست با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و دالیان چین، MTO آغاز و بلافاصله پس از آن، مراحل بعدی اجرا می‌شود، برای احداث این پارک ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد ‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس