عملکرد مثبت مرحوم «رستم قاسمی» برای خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی


عملکرد مثبت مرحوم «رستم قاسمی» برای خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی

عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن تسلیت درگذشت مرحوم «رستم قاسمی» با اشاره به اینکه در دوره‌ای که ایشان وزیر نفت بود، بنده هم تا شهریور ۹۲ به‌عنوان معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خدمت می‌کردم، اظهار کرد: مرحوم قاسمی با روحیه جهادی بر...

عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن تسلیت درگذشت مرحوم «رستم قاسمی» با اشاره به اینکه در دوره‌ای که ایشان وزیر نفت بود، بنده هم تا شهریور ۹۲ به‌عنوان معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خدمت می‌کردم، اظهار کرد: مرحوم قاسمی با روحیه جهادی بر هر کاری که از گذشته باقیمانده بود یا نیازمند اتخاذ تصمیمی بود، تمرکز می‌کردند تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی به زمان انتخاب مرحوم قاسمی برای وزارت نفت و نشست با معاونان در آن دوره اشاره کرد و گفت: مرحوم از معاونان درباره مشکل وزارت نفت پرسش کردند و بنده دو مشکل تأخیر در تصمیم‌گیری و اقدام را به‌عنوان موارد اساسی برای پیشبرد بسیاری از مسائل مطرح کردم که مرحوم این رویه را به هم زدند.

به گفته رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، مرحوم قاسمی در آن زمان با روحیه جهادی به پروژه‌های ۳۵ ماهه فازهای پارس جنوبی ورود و کمک می‌کردند.

بیات همچنین با اشاره به کمکی که از مرحوم برای حل مشکلات فاینانس و تأمین منابع مالی برای پیشرفت طرح‌های پتروشیمی در آن زمان داشت، افزود: مرحوم قاسمی در این مورد فرمودند حتی اگر لازم باشد منِ وزیر نفت با دربان یک بانکی جلسه بگذارم که فاینانس طرح‌هایی که در دست توسعه دارید حل شود و پیش رود، بگویید که من بیایم. این روحیه جهادی و یک روحیه اقدام در وقت نیاز به عمل بود که خیلی کارها را پیگیری می‌کردند.

وی به سرعت تصمیم‌گیری مرحوم قاسمی برای پیشرفت امور تأکید کرد و ادامه داد: آن مرحوم ارزش بالایی برای دیدگاه‌ها و پیشنهادهای کارشناسی قائل بودند و در تصمیم‌گیری‌ها انعطاف و توجه ویژه به آنها داشتند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: مرحوم قاسمی دارای روحیه کار گروهی و رویکرد خرد جمعی بودند و تا جایی که زمان و شرایط اجازه می‌داد با برگزاری نشست و مشورت‌های لازم تصمیم‌گیری می‌کردند.

بیات از مرحوم قاسمی به‌عنوان فردی خستگی‌ناپذیر یاد و اظهار کرد: ایشان در زمان تحریم‌ها برای مدت‌های طولانی در مأموریت بودند و انگیزه بالایی برای خدمت به کشور داشتند. همچنین شجاعت در تصمیم‌گیری‌ها و قبول ریسک‌ها و مسئولیت‌ها از دیگر ویژگی‌های مرحوم بود.

وی به کمک‌های بسیار مرحوم قاسمی برای استفاده از خط اعتباری چین در آن زمان کرد و افزود: تأمین فاینانس چین در آن دوره برای توسعه صنعت پتروشیمی از دیگر اقدام‌های اساسی بود که انجام شد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه در دوره وزارت مرحوم قاسمی در صنعت نفت، نگرانی‌های بسیاری برای توقف قطار توسعه صنعت پتروشیمی در دوره تحریم وجود داشت، گفت: با مدیریت آن مرحوم نرخ سرمایه‌گذاری در این صنعت حفظ شد و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی برای توسعه صنعت پتروشیمی انجام شد.

بیات با اشاره به تحریم‌های سال‌های ۹۰ تا ۹۲ ادامه داد: مرحوم قاسمی در آن دوره به‌سرعت راه‌های دور زدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها را به کمک دیگر بخش‌ها به وجود آوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !