طلا جایش را به دلار خواهد داد؟


طلا جایش را به دلار خواهد داد؟

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۵۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۴ درصد افزایش به ۱۷۸۰ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۷۸۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش بنکر (Bankerشاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر، شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند. سقوط طلا در این هفته پس از نشست فدرال‌رزرو است. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی گفت: همچنین، با افزایش خطرات رکود، دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن ترجیحی ظاهر خواهد شد.

فدرال‌رزرو روز چهارشنبه نرخ‌های بهره را طبق انتظارات ۵۰ واحد افزایش داد اما جروم پاول، رئیس این بانک گفت که بانک مرکزی در سال آینده حتی در شرایطی که اقتصاد به سمت رکود می‌رود، افزایش بیشتری خواهد داشت. اگرچه طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی شناخته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر با افزایش هزینه فرصت نگهداری این فلز بی‌بازده، جذابیت شمش را کاهش می‌دهد.

بانک‌های مرکزی اروپا در کاهش سرعت افزایش نرخ بهره از فدرال رزرو پیروی کردند اما پیام مشابهی را ارائه کردند مبنی بر اینکه شرایط مالی حتی با بدتر شدن عملکرد اقتصادی به سخت‌تر شدن ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳.۰۹ دلار رسید اما در هفته ۱.۵ درصد کاهش داشت. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۱۱ دلار و ۶۳ سنت رسید. پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۱۰ دلار و ۵۱ سنت رسیداما به بزرگ‌ترین افت هفتگی خود در دو ماه اخیر رسید. اسپیواک افزود: خطرات رکود منجر به کاهش تقاضای صنعتی خواهد شد و این ممکن است پلاتین و پالادیوم را به دلیل استفاده از آنها در صنعت خودرو بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام