مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!


مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

حمید فرخ نژاد در حالی با پست اینستاگرامی خود درباره ی وقایع اخیر کشور خبرساز شده که معلوم شده چند روزی است کشور را ترک کرده است.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

به نقل از روزیاتو: حمید فرخ نژاد در حالی با پست اینستاگرامی خود درباره ی وقایع اخیر کشور خبرساز شده که معلوم شده چند روزی است کشور را ترک کرده است.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

حمید فرخ نژاد، بازیگر مشهور سینما روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه در اینستاگرام خود انتقادات سیاسی تندی را در رابطه با حوادث اخیر کشور مطرح کرد که بسیار جنجال برانگیز شد. از انتشار این پست چیزی نگذشته بود که اعلام شد فرخ نژاد چند روزی است ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده است، جایی که همسر و پسرش از سال ها پیش در آن ساکن هستند. همسر حمید فرخ نژاد، فروزان جلیلی فر، طراح صحنه و لباس در سینما است. این زوج پسری به نام فرید دارند. همسر و پسر حمید فرخ نژاد در آمریکا زندگی می کنند.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

این اتفاق در حالی رخ داده که فرخ نژاد تا پیش از ترک کشور در مینی سریالی به نام «سقوط» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و سجاد پهلوان زاده و متعلق به شبکه نمایش خانگی مشغول بازی بود، سریالی که گفته می شود درباره ی نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با داعش در عراق است و با حمایت نهادهای امنیتی کشور ساخته شده است. همچنین گفته می شود فرخ نژاد که در این سریال نقش یک مأمور امنیتی کشورمان را برعهده داشته، دستمزد میلیاردی خود برای آن را پیش از ترک کشور به طور کامل دریافت کرده بود.

در این میان رسانه های دولتی مدعی هستند فرخ نژاد در ابتدا ممنوع الخروج بود اما تلاش کرد با وساطت صنف خود و به بهانه ی دیدار با خانواده اش به مناسبت سال نوی میلادی دستگاه قضا را مجاب به صدور اجازه ی خروجش از کشور کند و در نهایت در ازای دادن تعهد موفق به خروج از کشور شد. فرخ نژاد اما در یک استوری اینستاگرامی دادن تعهد پیش از خروج از کشور را رد کرده است.

این اقدام حمید فرخ نژاد با واکنش های زیادی رو به رو شده است و گروه تولید سریال «سقوط» نیز با انتشار نامه‌ ای سرگشاده از فرخ‌ نژاد به دلیل به مخاطره انداختن سریال با تصمیم شخصی خود گلایه کردند.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

نامه سرگشاده گروه تولید سریال «سقوط» به حمید فرخ نژاد

حمید خان فرخ‌نژاد؛

سلام که رسم ادب و معرفت و احترام است!

همه ما تیم تولید سریال «سقوط» شوکه هستیم. مگر می‌شود مرارت‌هایی که در روزهای سخت و خاک‌آلود فیلمبرداری در کوه و بیابان کشیدیم، از خاطر برد؟ مگر می‌شود شب‌های سرد سقز را که با مهمان‌نوازی هموطنان عزیزِ کُرد گرم شده بود، فراموش کرد؟ مگر می‌شود شب‌بیداری عوامل تولید و علاقهِ‌شان را به تولید سریالی متفاوت و جذاب برای مردم از یاد برد؟

حمید خان!

چطور می‌شود که زحمت‌های گروهی را که خود در میان‌شان بودید، نبینید و تصمیمی فردی بگیرید که پخش سریال به مخاطره بیفتد؟ چطور می‌شود وقتی یاد بیانیه‌نویسی بیفتید که کارتان تمام شده باشد و بی‌خبر بار سفرتان را هم بسته باشید، ولی برایتان مهم نباشد که بقیه اعضای گروه چه بلایی بر سرشان می‌آید؟

چقدر سخت است که چند روز قبل همدیگر را در آغوش گرفته باشیم و برای هم آرزوی موفقیت در پروژه‌های بعدی را کرده باشیم و حالا همان آدم‌ها را در مخمصه‌ای گرفتار کرده باشید که انگار زحمات یکساله‌شان خاکستر شده. چقدر خودخواهانه است که شرایط سخت کنونی مردم را دیده باشیم و بدتر از آن را، سر همکاران خود آورده باشید. چقدر عجیب است که خبرهای درگوشی حل مشکل خروج هنرمندان را شنیده باشیم و دقیقا رفتاری کنید که مشکل ممنوع‌الخروجی دوباره برای همه هنرمندان و دوستانتان برقرار شود.

جناب فرخ‌نژاد!

کاش معرفتی بود، کاش حرمت نان و نمک همچنان مقدس بود، کاش رفتار حرفه‌ای فقط در هنگام نقد کردن چک معنا پیدا نمی‌کرد، کاش ارزش کلمه‌ها اینقدر راحت و آسان نمی‌شکست.

همکاران شما در سریال سقوط

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

انتقادها از اقدام حمید فرخ نژاد

خبرگزاری ایرنا نوشت:

حمید فرخ نژاد طی ساعات اخیر با انتشار یادداشت (پست)ها و استوری‌هایی عجیب، الفاظی را به کار برده که شاید خشن‌تر از الفاظی باشد که برخی براندازان به کار می‌برند. به‌هرحال، فرخ‌نژاد تا چهار روز پیش در ایران حضور داشت اما به‌ واسطه انتشار استوری‌هایی، اجازه خروج از کشور را نداشت. به همین دلیل، از طریق صنف خود وارد عمل شده و دستگاه قضا را مجاب کرد که به دلیل سال جدید میلادی و اینکه می‌خواهد با پسرش ملاقات کند، اجازه خروج از کشور را گرفت. دستگاه قضا هم رافت به خرج داده و با گرفتن تعهد از آقای بازیگر، اجازه خروج وی را صادر می‌کند.

در این ماجرا می‌توان به ۲ نکته اشاره کرد. نخست آن‌که وقتی فرخ‌نژاد فهمید که باید عازم آمریکا شود، به‌ناگهان از بارگزاری استوری و یادداشت مرتبط با خشونت‌های اجتماعی اخیر منصرف شد و برخلاف روزهای نخست ناآرامی‌ها، طی هفته‌های اخیر، هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداد. یعنی برای مطامع و منافع شخصی خود، هیچ نگفت و آن موقع دیگر نگران جوانان کشورش نبود.

نکته دوم هم به این موضوع مربوط است که وی، برگه تعهدی را امضا کرد که در آن به‌صراحت عنوان کرده که کشورش و تمامیت ارضی آن برایش مهم بوده و هیچ‌گاه برخلاف مصلحت قانون ایران عمل نمی‌کند اما همین‌که مطمئن شد جای پایش در آمریکا سفت شده، اقدام به انتشار مطالبی کرد که برخلاف تعهد او بود؛ حال آن‌که وقتی یک هنرمند در قبال نوشته‌ها و امضای صریح خود، هیچ تعهدی را گردن نمی‌گیرد، آن‌زمان چگونه می‌تواند نگران و متعهد به کشور و مردمش باشد؟

البته این بی‌تعهدی تنها به این موارد ختم نمی‌شود. فرخ‌نژاد تا ساعات پایانی حضورش در کشور، مشغول بازی در سریال سقوط بود که توسط فیلمیو در دست تولید است. فرخ‌نژاد در تمامی این سال‌ها چه در قامت بازیگر و چه در مقام تهیه‌کننده و کارگردان، به‌خوبی مطلع است که اظهارنظرهای شخصی از این دست، تا چه اندازه می‌تواند سرنوشت پروژه‌ها را به خطر بیاندازد. اکنون با این حرکت او، نه‌تنها برای سریال سقوط، محدودیت‌های احتمالی ایجاد خواهد شد بلکه برای دیگر آثارش نظیر زنبور کارگر و ملاقات با جادوگر که در نویت نمایش هستند نیز گرفتاری‌هایی به وجود خواهد آمد که پرواضح است دامنه این محدودیت‌ها، عوامل این پروژه‌ها را نیز گرفتار خواهد کرد.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

خبرگزاری تسنیم نوشت:

جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تکذیب امضای تعهدنامه از جانب این بازیگر سینما، فرخ‌نژاد با ارائه درخواست به یکی از نهادهای امنیتی مبنی بر «همکاری متقابل»، ارائه تعهد به «رعایت قوانین کشور» مجوز خروج‌ از کشور خود را دریافت کرده است.

یک مقام اگاه قضایی نیز اعلام کرد، ممنوع‌الخروجی این بازیگر مربوط به ارائه تعهد نامبرده به یکی از ضابطین قوه قضاییه بوده و مجوز خروج به درخواست کتبی یکی از ضابطین و منوط به تعهد کتبی این بازیگر صادر شده است.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

روزنامه ایران نوشت:

حمید فرخ‌نژاد تا همین چند روز قبل سر صحنه سریال سقوط به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده بود و آن را تمام کرد. دستمزدش را هم پیش پیش گرفته بود.

هر چند در جریان وقایع رخ داده پست و استوری اعتراضی منتشر می‌کرد اما کارش را رها نکرده بود. تا اینکه روز پنجشنبه چند پست و استوری توهین‌آمیز علیه رهبری منتشر کرد و مشخص شد وی از ایران خارج شده و تمام پل‌های پشت سرش را هم خراب کرده و گویا می‌خواهد راهی را برود که علی کریمی قبل از این رفته بود. اقامت در ینگه دنیا پاداش این همه دورویی و وطن‌فروشی است.

حمید فرخ‌نژاد دستمزدهایش را پیش می‌گرفت. یعنی قبل از شروع کار. در دو مورد اخیر نیز این کار را کرده بود. سریال سقوط را در شبکه نمایش خانگی کار کرده بود و شنیده‌ها حاکی است که دستمزد ۳ میلیارد تومانی‌اش را کامل دریافت کرده بود. نمونه دیگر که عجیب و شگفت‌انگیز بوده است، وی قرار بود در فیلم سینمایی پالایشگاه ساخته مهرداد خوشبخت بازی کند. این فیلم با سرمایه‌گذاری فارابی در حال ساخت است اما فرخ‌نژاد بعد از دریافت کامل دستمزدش که ۱.۵ میلیارد تومان بوده به‌دلیل وقایع اخیر از حضور در کار سرباز می‌زند و پول را هم پس نداده راهی امریکا می‌شود تا آنجا از آزادی برای ملت ایران سخن پراکنی کند.

«او چند روز قبل سر صحنه خداحافظی کرد ولی به کسی نگفته بود قصد خروج از کشور دارد. تمام اموالش را فروخته و حتی خط موبایلش را هم فروخته و به امریکا رفته تا اقامت دائم امریکا را بگیرد.» این روایت یکی از سینماگرانی است که با او در پروژه اخیر همکار بوده است. به نظر می‌رسد که وی از قبل برنامه این کار را ریخته بوده «فرخ‌نژاد فهمید که باید عازم امریکا شود، به‌ناگهان از بارگذاری استوری و یادداشت مرتبط با خشونت‌های اجتماعی اخیر منصرف شد و برخلاف روزهای نخست ناآرامی‌ها، طی هفته‌های اخیر، هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداد.

یعنی برای مطامع و منافع شخصی خود، هیچ نگفت و آن موقع دیگر نگران جوانان کشورش نبود.» البته این رفتار از وی عجیب نبوده. او قبلاً هم گفته بودحاضر است ۸۰ میلیون ایرانی را هم فدای فرزند و خانواده‌اش کند و با این اقدام نشان داد که علاوه بر هموطنانش او حتی وطن را هم فدای خودخواهی‌هایش کرده است.

حمید فرخ‌نژاد در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده است. اما مهم‌ترین نقش‌هایش را در جایی بازی کرده که ردای یک مأمور امنیتی پوشیده است. آخرین سریالی که وی بازی کرده سقوط است در نقش یک مأمور امنیتی که به جنگ داعش می‌رود. قبلاً هم در به رنگ ارغوان و لاتاری این نقش را بازی کرده بود. لاتاری که یادتان هست. در دوبی آن عنصر فاسد را کشت تا گزندی به هموطنش وارد نشود. حالا او همه را فدای مطامع سیاسی کرده است. البته به نظر می‌رسد از بازی در این سریال پشیمان است و می‌خواهد با این مدل اظهارنظرها این سریال توقیف شود تا چهره وی برای بازی کردن در نقش اپوزیسیون سفیدتر شود. از طرفی شنیده شده او به‌دلیل مشکلات قبلی که با پلتفرم فیلیمو داشته می‌خواسته خرده حسابش را با فیلیمو صاف کند تا این اثر توقیف شود و به آن خسارت بخورد.

مهاجرت آقای بازیگر و پست اعتراضی که جنجال آفرید!

محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت در واکنش به اظهارات فرخ‌نژاد گفت:

همین حوادث اخیر شگفت‌انگیز بود. بیانیه یکی از بازیگران دیروز خط قرمزها را درنوردید. نمی‌شود هرکسی مبانی اصلی را زیر سوال ببرد و ما چیزی نگوییم. شما حق ندارید به رهبر و مرشد ما توهین کنید. عرصه فرهنگ اینقدر بی‌حساب و کتاب نشده است.

اینجا هنوز جمهوری اسلامی است. برخی در توهم هستند. تا کی باید تحت‌تأثیر رسانه‌های شیشه‌ای باشیم؟ تا کی پیاده نظام اینترنشنال و منو تو باشیم؟ یک لحظه به خودمان بیایم. این کشور دو دستی تقدیم کسی نمی‌شود. این کشور روز به روز بالنده می‌شود. شما باعث شدید خیلی از سینماگران بیکار باشند، آنهایی که بیانیه می‌دهند جیبشان پر است، شما دارید معیشت همه را زیر سوال می‌برید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس