کدام بخش از اظهارات «دراگان اسکوچیچ» دروغ بود؟


کدام بخش از اظهارات «دراگان اسکوچیچ» دروغ بود؟

فدراسیون فوتبال که از اظهارات سرمربی سابق تیم ملی برآشفته شده و در بیانیه تند خود وی را تهدید به شکایت کرد، در این متن مشخص نکرده دقیقا کدام بخش از صحبت‌های اسکوچیچ دروغ بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که چند ماه قبل از رقابت های جام جهانی از کار برکنار شد پس از حذف تیم ملی با توجه به اظهارات و مصاحبه روز جمعه نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت به برخی موضوعات و اتهامات مطرح شده از جانب نبی پاسخ بدهد.

اسکوچیچ برای نخستین بار با لحن تندی به انتقاد از جانشین خودش کی روش، تاج رئیس فدراسیون و نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال پرداخت.

فدراسیون در پاسخی عجولانه، عجیب و کلیشه ای ضمن تکذیب اظهارات اسکوچیچ مدعی شد از سرمربی سابق تیم ملی شکایت خواهد کرد اما در بیانیه منتشر شده مشخص نشد که کدام بخش از گفته های اخیر مربی کرووات مصداق نشر اکاذیب یا وارد آوردن اتهام و تهمتی بوده که قابل شکایت باشد.

اسکوچیچ در این اظهارات مدعی شد که نبی و اطرافیانش پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال با بازیکنان تیم ملی در تماس بوده و آنها را تحریک می کرده اند یا اینکه با کی روش مربی جایگزین او از همان زمان در ارتباط بودند.

این مسئله پیش از این از جانب میرشاد ماجدی سرپرست وقت فدراسیون همچنین حمید استیلی سرپرست تیم ملی بارها مطرح شد و هرگز تکذیب نشد همانطور که برخی بازیکنان تیم ملی خصوصا حامیان کی روش و البته نفرات پا به سن گذاشته ای که مورد نظر اسکوچیچ نبودند با انتشار استوری هایی در چند مرحله ابتدا از بازگشت مربی پرتغالی به تیم ملی حمایت کردند و در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال نیز از اعضای مجمع فدراسیون درخواست کردند به مهدی تاج رای بدهند تا شرایط تیم ملی بهبود پیدا کند. در نهایت مشخص شد منظور این گروه از بازیکنان از انتخاب تاج ، بازگشت کی روش ، اخراج اسکوچیچ و البته تضمین حضور خودشان در جام جهانی بوده است.

حتی کارلوس کی روش هم در همان مقطع زمانی با انتشار پستی در صفحه مجازی خودش به خوبی نشان داد که با این برنامه در هماهنگی کامل قرار داشته و موضوع تماس با کی روش و بازیکنان حامی او مسئله قابل تکذیب یا پنهانی نبوده که فدراسیون فوتبال بتواند در این خصوص علیه اسکوچیچ اقامه دعوا کند!

اسکوچیچ در متن منتشر کرده مدعی شده تیم ملی ایران مسن ترین تیم حاضر در رقابت های جام جهانی بوده که این ادعا هم بر اساس آمار و ارقام به راحتی اثبات می شود و البته دلیل بالا رفتن میانگین سنی تیم ملی حضور بازیکنان مسنی بود که در راستای حمایت از کی روش اقدامات لازم را پیش از انتخابات انجام دادند و همانطور که قابل پیش بینی بود به منظور جبران تلاش های این گروه از بازیکنان اسامی آنها نیز در فهرست نهایی قرار گرفت تا تیم ملی با پیرترین تیم تاریخ خودش در جام جهانی 2022 قطر حاضر شود.

اسکوچیچ در بخش دیگری خطاب به فدراسیون نشینان اعلام کرده که می توانند از پاداش ها و حواله های خودرویی که او برایشان به ارمغان آورده لذت ببرند در صورتی که رسما اعلام شده پاداش اعضای تیم ملی پاداش صعود به جام جهانی بوده و طبیعتا این صعود با هدایت و در دوره مربیگری اسکوچیچ رقم خورده است ، بر همین اساس این بخش از اظهارات مربی کرووات هم کاملا درست و منطقی به نظر می رسد و ظاهرا از جانب فدراسیون فوتبال قابل تکذیب نیست.

سرمربی سابق تیم ملی همچنین در کنایه دیگری به این موضوع اشاره کرده که با درآمد قابل توجهی که برای فدراسیون فوتبال به ارمغان آورده (پاداش 9 میلیون دلاری فیفا به دلیل حضور در جام جهانی قطر) مسئولین فدراسیون می توانند بدهی های سنگینی که حاصل عملکرد گذشته آنها بوده را پرداخت کنند.

به نظر می رسد اسکوچیچ در این بخش هم به کنایه از هزینه شدن درآمد حاصل از صعود به جام جهانی برای پرداخت بدهی سنگین پرونده ویلموتس اشاره می کند که البته باز هم حقیقتی غیر قابل انکار است.

در بخش های دیگر نوشته اسکوچیچ موضوعاتی از جمله نحوه انتخابات نفرات ، اعتماد به بازیکنان وفادار و یا نبود جسارت و شجاعت کافی در استراتژی و تفکرات کی روش دیده می شود که مسائلی کاملا فنی به شمار می رود و پیش از این هم از جانب بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان مطرح شده است.

در نهایت فدراسیون فوتبال می تواند به صورت شفاف و صریح مقصود خودش از بیانیه کلیشه ای را واضح تر بیان کند که دقیقا کدام بخش از اظهارات اسکوچیچ مصداق نشر اکاذیب و اظهارات یا ادعایی غیر واقعی بوده و چگونه این اظهارات قابل پیگرد قانونی است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا