قیمت دلار توافقی امروز 29 آذر 1401


قیمت دلار توافقی امروز 29 آذر 1401

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار توافق ارزی پایین آمد. نرخ دلار توافقی امروز با 36 هزار و 200 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز پیش 40 تومان کاهش داشت. روز گذشته روند خرید و فروش در...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار توافق ارزی پایین آمد.

نرخ دلار توافقی امروز با 36 هزار و 200 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز پیش 40 تومان کاهش داشت.قیمت دلار توافقی امروز 29 آذر 1401

روز گذشته روند خرید و فروش در بازار دلار مانند ۲ روز گذشته در جریان است. قیمت دلار در بازارهای موازی افزایشی است و دلار هرات با نرخ ۳۸ هزار ۴۵۰ تومانی معامله می‌شود. دلار سلیمانیه نیز در پله ۲ و ۳ کانال ۳۹ هزار تومانی قرار دارد اما فعلا دلار تهران پرچمدار بازارهای موازی است.

قیمت دلار در بازار متشکل ۳۶ هزار و ۲۷۲ تومان است و روند افزایشی دارد. دلار توافقی نیز ۳۶ هزار و ۶۰۳ تومان در بازار معامله می‌شود.

تحلیلگران فنی افزایش سطح انتظارات تورمی را به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت دلار در بازار معاملات تهران می‌دانند.

از سویی فاصله قیمت دلار با تورم بیش از ۵۰ درصدی دلیل دیگر افزایش قیمت این اسکناس آمریکایی در ماه‌های پایانی سال عنوان می‌شود که از ابتدای سال توسط کارشناسان بازارهای مالی نسبت به آن هشدار داده شده است.

روز گذشته صالح‌آبادی طی نشستی در جمع خبرنگاران؛ به موارد متعددی در بازارهای سرمایه و مالی به ویژه نرخ ارز اشاره کرد.

بهره بانکی افزایش می‌یابد؟

به نظر می‌رسد در صحبت‌های روز یکشنبه رئیس کل بانک مرکزی مهمترین موردی که به آن اشاره شد، اصلاح نرخ بهره بانکی بود.

او این تصمیم نهاد پولی کشور را به تبعیت از ۹۰ کشور دنیا که در ماه‌های گذشته اصلاح نرخ بهره‌بانکی انجام داده‌اند، الزامی دانست و به روسیه که نرخ بهره‌ بانکی خود را یک شبه به ۲۰ درصد رساند، اشاره کرد.

هر چند صالح آبادی این تصمیم را منوط به تصمیم نهایی شورای پول و اعتبار دانست که توسط بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای مالی نگه داشتن فنر فشرده دلار در دستان دولت و فاصله آن با تورم به اندازه کافی به تولید داخلی صدمه زده است. به باور آن‌ها با این اقدام، سود تولید نمی‌تواند خود را به سود بانکی برساند و آسیب به تولید کشور بیشتر می‌شود.

روز گذشته بازار دلار با قیمتی باثبات در حالت انتظاری قرار داشت. بسیاری از معامله‌گران در انتظار سفر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای برجام و نهایتا تاثیر آن بر قیمت دلار بودند. بازار در حالتی انتظاری قرار داشت و با اینکه قیمت کاهش نداشت اما روند باثباتی را پشت‌ سر گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا