به این دلیل مهم امشب هندوانه نخورید!


به این دلیل مهم امشب هندوانه نخورید!

یک متخصص طب سنتی درباره مصرف هندوانه در شب یلدا هشدار و توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، زهرا جعفری متخصص طب سنتی با بیان اینکه میوه هر فصل مخصوص همان فصل است، گفت: هندوانه میوه فصل تابستان است و نباید در این موقع سال که در فصل سرما هستیم، استفاده شود.

وی افزود: طبع هندوانه سرد و تَر است و برای همین در فصل تابستان که هوا گرم است مصرف آن توصیه می‌شود، اما در حال حاضر که هوا سرد است نباید این میوه مصرف شود.

جعفری گفت: مصرف هندوانه که طبع سرد دارد در این هوای سرد موجب تقویت مزاج سرد و تر در افراد می‌شود و مشکلات گوارشی به همراه دارد.

وی افزود: این مشکلات بویژه در افرادی که مزاج سرد و تر دارند شدیدتر خواهد بود و تاکید می شود این دسته افراد بطور ویژه‌تر از مصرف هندوانه در شب یلدا پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که در شب یلدا باید به آن توجه شود بحث پرهیز از درهم خوری و برهم‌خوری است.

وی افزود: در این شب تنقلات، انواع شیرینی و میوه و دسر و غذاهای سنگین برای پذیرایی ردیف می‌شود که استفاده همزمان از این خوراکی در فاصله کوتاه، مشکلات گوارشی بوجود می‌آورد.

جعفری گفت: هدف از شب یلدا دورهم نشینی و لذت هم صحبتی با دوستان و اقوام است و لزومی ندارد که افراد فقط در این شب مشغول خوردن باشند و بهتر است با صرف غذای سبک و مقدار اندکی میوه و آجیل، آن هم با فاصله زمانی مناسب، بیشتر به بازی و صحبت و انجام رسومی مانند فال حافظ و شاهنامه خوانی و... بپردازند.

منبع: همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید