چرا مردم به بازار ارز هجوم آوردند؟/ خریداران نقره داغ می شوند؟


چرا مردم به بازار ارز هجوم آوردند؟/ خریداران نقره داغ می شوند؟

در شرایط فعلی دو نگاه متفاوت به دلار وجود دارد. عده‌ای در انتظار افزایش قیمت دلار در بازار امروز یکشنبه 4 دی ماه هستند. در این میان برخی از معامله گران وضعیت فعلی را سیاست بازارساز می‌دانند که ممکن است هر لحظه قیمت را به کانال‌های پایین‌تر بکشاند و معامله گران را نقره داغ کند.

چرا مردم به بازار ارز هجوم آوردند؟/ خریداران نقره داغ می شوند؟ بازار ارز تهران این روز ها شاهد تاخت و تاز قیمت دلار است.نرخ دلار دیروز یک رکورد بی سابقه را ثبت کرد.
دلایل صعودی شدن نرخ دلار

معامله گران معتقدند یکی از از دلایل صعودی شدن نرخ دلار ناشی از سیگنال های افزایشی نرخ حواله درهم و کانال شکنی قیمت دلار در بازار های مجاور ایران بود.
دستگیری سوداگران بازار طلا و ارز

دیروز هم‌زمان با افزایش قیمت دلار ، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اعلام کرد که از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۰۰ نفر از «سوداگران بازار طلا و ارز» دستگیر شده‌اند.
افزایش سطح انتظارات تورمی

بسیاری از تحلیلگران ارزی می گویند علت افزایش بی‌سابقه قیمت دلار ناشی از افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می باشد.


کاهش امید به احیای برجام

با از میان رفتن سیگنال‌های مثبت در زمینه نشست‌های مذاکرات هسته ای در ماه‌های اخیر معامله گران دلار نسبت به احیای برجام ناامید شدند.

پنج روز قبل بود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در منطقه «بحرالمیت» اردن دیدار کرد. اما به نظر می رسد بازار دلار گوشش به این دیدار ها بدهکار نیست و معامله‌گران در انتظار اخبار جدی‌تر یا حتی توافق نهایی برجام هستند.
چرا مردم به بازار ارز هجوم آوردند؟

از نگاه فعالان بازار افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی مانند تورم، تمایل عموم افراد جامعه نسبت به خرید ارز و سکه افزایش داده و همین امر با ایجاد شرایط مازاد تقاضا سبب افزایش قیمت شاخص‌های بازار شده است.


برجام، نرخ دلار را کاهش می دهد؟

کارشناسان بر این باورند که در صورت انتشار سیگنال‌هایی مبنی بر بازگشت طرفین بر سر میز مذاکرات هسته‌ای احتمال کاهش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه آن کاهش نرخ سکه و ارز در بازار وجود دارد.
تداوم پیشروی قیمت دلار در بازار شبانه /بازارساز در فکر نقره داغ کردن خریداران؟

گفته می شود قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب به مسیر صعودی روز شنبه ادامه داده است.در شرایط فعلی دو نگاه متفاوت به دلار وجود دارد. عده‌ای در انتظار افزایش قیمت دلار در بازار امروز یکشنبه 4 دی ماه هستند.

در این میان برخی از معامله گران وضعیت فعلی را سیاست بازارساز می‌دانند که ممکن است هر لحظه قیمت را به کانال‌های پایین‌تر بکشاند و معامله گران را نقره داغ کند.

اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...