مضرات پوست گردو برای مو چیست؟


اکثر افراد پس از خرید گردو و مصرف آن پوست آن را دور می اندازند و این به این دلیل است که افراد با خواص و فواید آن آشنا نیستند و آن را عنوان به یک آشغال دور می ان...

 

اکثر افراد پس از خرید گردو و مصرف آن پوست آن را دور می اندازند و این به این دلیل است که افراد با خواص و فواید آن آشنا نیستند و آن را عنوان به یک آشغال دور می اندازند. در پژوهش ها و تحقیقات علمی ثابت شده است که پوست گردو دارای خواص زیادی است که از جمله این خواص ها استفاده از آن به عنوان رنگ مو است.  در آموزش صفر تا صد رنگ و مش به شما گفته می شود در کنار فواید و خواص پوست گردو برای رنگ مو مضرات و معایبی هم وجود دارد. در ادامه به برخی از این مضرات پی پردازیم.

 

 مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

عدم رنگ گیری مو با پوست گردو

در بعضی مواقع هنگامی که موها را با پوست گردو رنگ می کنیم رنگ نمیگیرد. این امر به سبب نکاتی است که رعایت نمی کنید. البته در برخی مواقع افراد نکات و قواعد را رعایت می کنند اما نتیجه مطلوب را دریافت نمی کنند و در نتیجه موهای آن ها رنگ نمیگیرد. این به دلیل اقداماتی است که قبل از رنگ مو انجام داده اید و سبب رنگ نگرفتن مو شده است. برخی از این اقدامات در موارد زیر نام برده شده است.

  • استفاده از حنا و رنگ موهای غالب مانند ماهاگونی و شرابی
  • استفاده از رنگ هایی با پیگمان های قرمز مانند رنگ شیمیایی
  • تغییر یون های درون پروتئین مو به دلیل انجام بعضی روش های شیمیایی در راه درمان مو مانند کراتین کردن مو
  • مصرف مواد دکلره و استفاده از اکسیدان های غیر طبیعی و غیر گیاهی که سبب جذب نشدن رنگدانه ها می شود

مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

شرایط خاص برای تاثیر گذاری پوست گردو بر رنگ مو

رنگ کردن با پوست گردو به دلیل طبیعی بودن آن از محبوبیت بسیاری برخوردار است اما در کنار تمامی مزایا و مضرات رنگ کردن با پوست گردو شرایط خاصی نیز وجود دارد که اگر فرد واجد آن شرایط نباشد رنگ کردن با پوست گردو هیچ گونه تاثیری نخواهد داشت. مهم ترین شرط این است که مو ها در گذشته رنگ نشده باشند و کاملا طبیعی باشند. در این لحظه سوالی مطرح می شود که کسانی که قبلا موهایشان را رنگ کردند و الان می خواهند با پوست گردو رنگ کنند باید چه کاری انجام دهند. برای این امر اشخاص باید اول موهای خود را به طور کامل بشویند و سپس با راه و روش هایی آن را بی رنگ کنند زیرا در غیر این صورت موهای غیر طبیعی با حنا و پوست گردو رنگ نمی گیرد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دکوپاژ
  2. دکلره

تیره شدن مو به دلیل رنگ کردن با پوست گردو

یکی از سوالات متداول و رایجی که برای افراد پیش می آید این است که چرا پس از رنگ کردن با پوست گردو رنگ مو ها تیره می شود یا چه عاملی و موادی در ترکیب پوست گردو سبب تیرگی رنگ مو می شود. در پاسخ به این سوالات باید گفت پوست گردو از رنگدانه های بسیار قوی و غلیظ تهیه شده که این سبب می شود این ماده از قابلیت رنگ دهی بالایی برخوردار باشد و مقدار بسیار کم و کوچکی از آن بخش زیادی را رنگی کند. به همین دلیل است که بایستی در هنگام رنگ کردن موها با پوست گردو بسیار توجه و دقت داشته باشیم تا مواد روی گردن و صورت شما نریزد زیرا این مواد به سختی پاک می شود. این ماده به دلیل موادی که در ترکیبات آن موجود است دارای رنگ دهی بالایی است. از این مواد می توان چند مورد زیر را نام برد.

  • تانن
  • ژوگلون
  • پومبگین
  •  ...

رنگ دهی در این مواد به قدری بالا است که از آن در اموری مانند رنگ جوهر و چوب و لباس استفاده می کنند و همین دلیلی برای تیرگی مو در اثر رنگ کردن با پوست گردو است. همچنین میتوانید به جای رنگ کردن مو با گردو در دوره آموزش رنگ مو شرکت کرده و بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید.

مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

اموری برای جلوگیری از پخش شدن رنگ پوست گردو

همانطور که گفته شد همانطور که گفته شد پوست گردو از قابلیت رنگ دهی بالایی برخوردار است و اگر در جایی پخش شود به آسانی پاک نمی شود. به همین سبب ما می توانیم با رعایت نکاتی از پخش شدن آن جلوگیری کنیم. در ادامه به برخی از این موارد می پردازيم.

  1. دستکش : یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن از پخش شدن رنگ جلوگیری کرد دستکش است. شما می توانید با استفاده از دستکش در هنگام رنگ مانع از پخش شدن رنگ شوید.
  2. روپوش: یکی دیگر از این راه ها پوشیدن روپوش است که برای جلوگیری از پخش شدن رنگ گزینه موثری است. افرادی که روپوش ندارند می توانند از لباس های غیرقابل استفاده خود استفاده کنند و آن را جایگزین روپوش کنند.
  3. وازلین: برای پخش نشدن رنگ در صورت می توانید از وازلین استفاده کنید. در این روش شما بایستی مقداری وازلین در نقاطی که در معرض رنگ گرفتن هستند بمالید. این نقاط بالای پیشانی ، کنار گوش ، گردن ، چانه و... است و می توانید روغن زیتون را هم جایگزین وازلین قرار دهید.
  4. وقتی تمامی مراحل رنگ را سپری کردید از دوش آب برای شستن رنگ استفاده نکنید زیرا رنگ بر روی بدن می ریزد و پخش می شود.

مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

عدم ماندگاری در رنگ کردن با پوست گردو

یکی دیگر از مضرات رنگ کردن با پوست گردو این است که رنگ با پوست گردو ماندگاری کمی دارد. البته شما می توانید این ماندگاری را رعایت نکات و قواعد خاصی بیشتر نمایید. یکی از عادت های غلط بعد از رنگ مو با پوست گردو این است که تعداد شست و شو مو ها در هفته چند مرتبه باشد. این امر سبب می شود ماندگاری رنگ مو با پوست گردو بسیار کم شود و در کمتر از یک ماه از بین برود. بهتر است که در هفته تنها یک مرتبه موهای خود را بشویید زیرا این امر سبب می شود رنگ مو با پوست گردو بیش از یک ماه ماندگاری داشته باشد و بر سر شما بماند. البته اگر در اکثر مواقع موهای خود را فقط با آب تنها بشویید می توانید باعث ماندگاری رنگ مو با پوست گردو بیش از چند ماه شوید. استفاده از شامپو های سیلیکونی و بدون سولفات باعث می شود رنگ مو با پوست گردو حدود یک ماه ماندگاری داشته باشد.

 

 

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!