مشوق‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها ابلاغ می‌شود


مشوق‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها ابلاغ می‌شود

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نخستین گردهمایی رؤسای پژوهش و توسعه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیران پارک علم و فناوری استان خوزستان، پردیس علم و...

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نخستین گردهمایی رؤسای پژوهش و توسعه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیران پارک علم و فناوری استان خوزستان، پردیس علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، چهره‌های علمی استان خوزستان، رؤسای دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، مدیران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسئول بسیج مهندسان صنعت سپاه ولیعصر (عج) خوزستان و رؤسای پژوهش و توسعه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه در سالن شهید همدانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

پیام برزگر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با تأکید بر اهمیت پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی و لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای رفع فوری نیازهای اصلی صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه در حوزه فناوری اظهار کرد: نیازهای صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با شناسایی موانع و مسائل پیش‌رو و ارائه آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طور قطع قابل حل شدن است.

وی افزود: خودکفایی و بی‌نیاز کردن پتروشیمی در منطقه ویژه به فناوری‌های مختلف خارجی با حمایت از دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی دست‌یافتنی است، به شکلی که هرگاه و در هر عرصه‌ای که به جوانان نخبه و پرانرژی این مرز و بوم اعتماد شده، نتیجه آن سربلندی و افتخارآفرینی کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی این سازمان برای تحقق این شعار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: امروز با حرکت جهادی و تلاش شبانه‌روزی دانش‌بنیان‌ها در مسیر پیشرفت پتروشیمی کشور هستیم و همه چیز برای شتاب گرفتن در مسیر اعتلا و پیشرفت صنعت پتروشیمی مهیا شده است.

راه‌اندازی پارک فناوری‌های سلامت محور پتروشیمی

برزگر افزود: دستیابی به شعار سال تنها با اقدام جهادی و همت و تلاش مضاعف محقق خواهد شد و به همین منظور سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای مختلف شرکت‌های پتروشیمی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: مشوق‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها به تأیید هیئت مدیره رسیده است و هفته آینده ابلاغ خواهد شد، امیدواریم این مشوق‌ها مورد استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: کارخانه نوآوری شهید شهریاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌زودی ایجاد می‌شود، با استقرار شتاب‌دهنده‌ها و دانش‌بنیان‌ها و نهادینه شدن فرهنگ اتکا و اعتقاد به توان داخل، سرعت پیشرفت منطقه ویژه در همه زمینه‌ها افزایشی خیره‌کننده خواهد داشت و با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها به‌عنوان موتور محرکه پیشرفت صنعت پتروشیمی شاهد افزایش تولید و اشتغال خواهیم بود.

برزگر افزود: راه‌اندازی پارک فناوری‌های سلامت محور پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد، این نوع شرکت‌ها به مساحت و سرمایه‌گذاری چندانی نیاز ندارند، اما ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم دانش‌بنیان‌ها به مسئله محصولات سلامت محور پتروشیمی و تولید گریدهای پزشکی ورود کنند.

وی ضمن تأکید بر لزوم آینده‌پژوهی حضور دانش‌بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی؛ صادرات و بازرگانی، توسعه صنعت پتروشیمی، افزایش زنجیره ارزش افزوده، دانش‌فنی پایین‌دستی‌ها، اچ‌اس‌ئی، پدافند غیرعامل، مواد وارداتی پتروشیمی، افزایش بازدهی پتروپالایشگاه‌ها، سیستم‌های کنترل و ابزاردقیق، صرفه‌جویی انرژی و ظرفیت خالی موجود را از مهم‌ترین زمینه‌های حضور مؤثر دانش‌بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عنوان کرد.

در این گردهمایی که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، فرآیند ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و فناوری با صنایع پتروشیمی و زمینه‌های حضور بیشتر دانش‌بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بحث و بررسی شد که تجربه این نشست به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بازتاب داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟