معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی


عروس هلندی یک پرنده خانگی محبوب است، که علاوه بر زیبایی خاص خود با توانایی سخنوری، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. اما این تمام ویژگی ها گرو شاد بودن عروس پاریس است. با آشنایی و معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی می توان یکی از مهمترین گزینه ها و...

معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی

عروس هلندی یک پرنده خانگی محبوب است، که علاوه بر زیبایی خاص خود با توانایی سخنوری، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. اما این تمام ویژگی ها گرو شاد بودن عروس پاریس است. با آشنایی و معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی می توان یکی از مهمترین گزینه ها و شرایط نگهداری این پرنده محبوب را به خوبی درک کرد و نسبت به نگهداری بهتر عروس پاریس آگاهی بیشتری یافت.

در نگاه اول به این قضیه باید متذکر شد که همیشه برای انتخاب قفس عروس هلندی باید به ویژگی هایی که پرنده نیازمند آنان است دقت شود؛ سپس به زیبایی قفس توجه نمایید. از این رو در ادامه ویژگی انواع قفس خوب برای عروس هلندی را بیان می کنیم.

ویژگی قفس خوب برای عروس هلندی

هنگامی که آماده می شوید تا یک عروس پاریس را به عنوان دوست و عضو جدید خانواده خود بپذیرید. برای انتخاب و یافتن خانه جدید او، باید به نکات و موارد زیر دقت فرمایید. عروس هلندی در صورتی که امکانات راحتی و امنیت در خانه جدید خود داشته باشد، سلامتی شادابی خود را همیشه حفظ خواهد کرد.

شایان ذکر است که فرم مستطیل این قفس ها بسیار رایج است و اگر یک عروس هلندی دارید از قفس ۱۰۳۲ و در صورتی که جفت طوطی در اختیار داشته باشید باید از قفس ۱۰۳۳ استفاده کنید، تا عروس هلندی به راحتی بتواند در آن گردش کند.

معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی

نکات مهم هنگام خرید قفس برای عروس هلندی:

  1. اندازه قفس طوطی
  2. فاصله بین میله های قفس
  3. نشیمنگاه پرنده
  4. وزن قفس عروس هلندی
  5. کفی قفس
  6. توری فضله گیر و جدا کننده
  7. درب قفس
  8. جنس بدنه قفس طوطی
  9. فرم قفس عروس هلندی
  10. امکانات جانبی قفس

اندازه قفس عروس هلندی

از آنجایی که عروس هلندی یک پرنده بی نظم است و فاقد جثه ای بزرگ است؛ به قفس طوطی خیلی بزرگ نیازی ندارد. اما قفس آنها نیازمند تمیز کردن مداوم و نگهداری مستمر است از این رو یک قفس با حداقل سایز ۵۰٫۸ سانتی‌متر عرض، ۵۰٫۸ سانتی‌متر عمق و ۶۰٫۹۰ سانتی‌متر ارتفاع باید برای این پرنده محبوب در نظر گرفته شود.

علاوه بر این همیشه این را بدانید که همانطور انسان احساس راحتی بیشتری در خانه بزرگ دارد طوطی سانان نیز با داشتن قفس بزرگ احساس بهتری خواهند داشت. چرا که این پرندگان نیاز دارند بدون آن که بال هایشان در هنگام بال زدن در قفس به میله ها برخورد کند، بتوانند جابجا شوند. جابجایی آسان عروس هلندی در قفس یکی از گزینه های سلامت و شادابی و خواهد بود.

فاصله بین میله های قفس پرنده

یکی دیگر از ویژگی انواع قفس خوب برای عروس هلندی توجه به فاصله بین میله های قفس است. اگر میله های قفس فاصله زیاد داشته باشند؛ احتمال گیر کردن سر کوکاتیل در بین آنها بیشتر بوده که همین امر باعث به وجود آمدن استرس در پرنده و آسیب جدی به آن می شود .

بین میله های قفس عروس هلندی باید حدود ۱.۲ سانتی‌متر تا ۲ سانتی‌متر باشد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه عروس هلندی عاشق بالا رفتن از میله های قفس است، انتخاب قفس با میله های عمودی در اولویت انتخاب شما قرار دارد.

نشیمنگاه پرنده

یک قفس ایده آل باید به تعداد عروس هلندی های شما دارای نشیمنگاه هایی با قطر ۱٫۵ الی ۳ سانتی‌متر جهت نشستن پرنده در اطراف خود داشته باشد. چرا که پاهای عروس پاریس باید مرتب با قطرهای مختلف چوب های استفاده شده به عنوان نشیمنگاه تنظیم شود؛ تا مفاصلی قابل انعطاف داشته باشد.

از سویی قطر نشیمنگاه آن نباید به اندازه ای کم باشد که، پرنده بتواند کاملا پاها را دور چوب حلقه کند و به گونه‌ای باید فاصله متعادلی بین انگشتان آن وجود داشته باشد و انگشتان آن به یکدیگر نرسند. در خصوص قرار دادن نشیمنگاه نیز باید به تعدادی در قفس گنجاند، که قفس را به بیش از اندازه شلوغ نکند. و در ارتفاع های متفاوتی حتما قرار داده شود.

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص نشیمنگاه پرنده، متریال آن است که قطعا جنس چوب طبیعی برای طوطی سانان مناسبتر است. چراکه، عروس هلندی و سایر طوطی سانان علاقه مند به جویدن چوب نشیمنگاه هستند که همین امر علاوه بر تفریح آنان، از کند شدن نوک نیز جلوگیری می کند.

باید خاطر نشان کرد که برخی از چوب های طبیعی سمی هستند؛ پس حتما قبل از خرید با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید.

وزن قفس عروس هلندی

به دلیل آن که ثابت نگه داشتن قفس در یک مکان باعث عصبانیت و ناراحتی عروس پاریس می شود. بهتر است که مرتب قفس آن جابجا گردد. و این در صورتی امکان‌پذیر است که وزن قفس به نحوی باشد که به راحتی قابل جابه جایی باشد. از این رو قفس های آهنی برای عروس هلندی پیشنهاد نمی گردد.

کفی قفس طوطی

نظافت همیشگی قفس نیز یکی از دلایل سلامتی پرنده خواهد بود، وجود کشو و یاسینی در کف قفس باعث می شود که به راحتی و به سرعت فضولات و باقیمانده غذاها از کف قفس جمع‌آوری شود که همین امر سلامتی و طول عمر پرنده را تضمین خواهد کرد.

توری فضله گیر و جدا کننده

این قطعه باعث جلوگیری از تماس پرنده با فضله یا غذاهای مانده و فاسد شده در کف قفس میشود. خوردن فضله توسط پرنده باعث عفونی شدن چینه دان و در نهایت مرگ پرنده خواهد شد. که متاسفانه این امر یکی از اشتباهات رایج در پرندگان است.

درب قفس پرنده

سعی کنید در هنگام انتخاب قفس برای عروس هلندی، درب قفس حتما همانند درب خانه باز شود که به اصطلاح به این درب ها، درب کاسکویی گفته می شود.

جنس بدنه قفس عروس هلندی

جنس بدنه قفس می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. فلز
  2. چوب
  3. پلاستیک
  4. اکریلیک

در خصوص قفس های فلزی حتماً باید دارای متریالی ضد زنگ بوده و از رنگ های غیر سمی برای مونتاژ آن استفاده شده باشد. که امروزه روکش پودر جایگزین مناسبی برای رنگ قفسه های فلزی عروس هلندی محسوب می شود.

معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی

قفس های پلاستیکی به دلیل تمیز کردن آسان و قابلیت تقسیم شدن به قطعات کوچکتر محبوبیت بیشتری دارند. اما بیشتر برای پرندگان با جثه ای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی میتواند شامل قفس های چوبی باشد؛ اما قفس های چوبی برخلاف زیبایی خاصی که دارند، می توانند محل تجمع انگل، باکتری و از سوی حفظ رطوبت باشند. از این رو قفس های چوبی تمیز کردن دشواری داشته و برای سلامت پرنده نیز مناسب نیستند.

قفس ها با متریال اکرلیک نیز دارای قیمت بالایی هستند. اما این مزیت خوب را دارند که علاوه بر دید بهتر پرنده با وضوح بیشتر، از سر و صدای پرنده نیز می کاهد. از جمله موارد منفی قفس های اکرولیک نبودن تهویه مناسب و میله هایی برای صعود پرنده است که در این صورت می‌توان از ترکیب اکریلیک و میله های فلزی استفاده کرد.

رنگ قفس عروس هلندی

رنگ قفس باید استاتیک، کوره ای و در نهایت ضدآب باشد. تا هم شست و شوی قفس به راحتی صورت گیرد و هم این که دچار زنگ زدگی و افتادن رنگ مفتول ها نشود. زنگ زدگی و رنگ های غیر استاندارد باعث مسمومیت پرنده خواهد شد.

امکانات جانبی:

وجود امکانات جانبی در داخل و خارج از قفس نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در انتخاب قفس عروس پاریس است این امکانات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دانخوری
  • آبخوری
  • تاب
  • لانه
  • محل درست قرارگیری دسته قفس
  • وجود صفحه پشت دانخوری، جهت جلوگیری از پاشیدن دانه ها به بیرون

فرم قفس

انواع مختلفی از فرم های قفس امروزه در بازار موجود است؛ که از نظر عموم معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی می تواند شامل این قبیل فرم ها که در ذیل معرفی شده است باشد.

  1. دایره‌ای
  2. بیضی
  3. گنبدی
  4. چندین وجهی

که متاسفانه برخلاف زیبایی بهتری که نسبت به فرم مستطیل شکا دارند؛ به دلیل نوع فرم خود از فضای داخلی قفس کاسته و همین امر باعث کمتر شدن تحرک پرنده می گردد.

قیمت انواع قفس زیبا برای عروس هلندی

وزن، متریال، فرم، اندازه، امکانات جانبی و کفی از مهمترین مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیم بر قیمت انواع قفس زیبا برای عروس هلندی داشته باشند.

با مراجعه به مراکز و فروشگاه های معتبر می توان علاوه بر مشاوره تخصصی قبل از خرید، قیمت بهتری را نیز به نسبت مراکز دیگر به دست آورد.

معرفی انواع قفس زیبا برای عروس هلندی مستلزم آن است که در ابتدا به دنبال یک قفس خوب برای این پرنده محبوب باشیم تا اینکه در ابتدا به زیبایی قفس توجه کنیم. برای انتخاب یک قفس خوب برای عروس هلندی باید ویژگی های مهمی چون: اندازه قفس، فاصله بین میله های قفس، نشیمنگاه، وزن قفس، کفی قفس، جنس بدنه قفس، فرم قفس، امکانات جانبی قفس را درنظر گرفت تا عروس پاریس احساس امنیت و راحتی داشته و از سویی باعث سلامتی و طول عمر آن می گردد.

قطعا خرید و انتخاب یک قفس زیبا و خوب برای عروس هلندی یکی از دغدغه های مالک آن خواهد بود، فروشگاه طوطی سانان تهران طوطی پخش کننده انواع قفس پرنده و لوازم طوطی در تهران است که با ارائه محصولات باکیفیت، با قیمت مناسب این نگرانی را به صورت کامل از بین خواهد برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش