استمرار و افزایش تولید در بزرگترین زنجیره کلر خاورمیانه با اعتماد به متخصصان ایرانی تضمین شد


استمرار و افزایش تولید در بزرگترین زنجیره کلر خاورمیانه با اعتماد به متخصصان ایرانی تضمین شد

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی اروند به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زنجیره پی‌وی‌سی خاورمیانه و دارنده بالاترین ظرفیت تولید کاستیک کشور، دارای بزرگترین واحد کلر آلکالی (CA) کشور است. این مجتمع تولید یک درصد...

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی اروند به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زنجیره پی‌وی‌سی خاورمیانه و دارنده بالاترین ظرفیت تولید کاستیک کشور، دارای بزرگترین واحد کلر آلکالی (CA) کشور است. این مجتمع تولید یک درصد کلر دنیا را به‌عهده دارد و دارای ۸ هزار آند و کاتد است که دارای عمر ۲۴ ساله‌اند و در طول عمر خود هر هشت سال یکبار نیازمند پوشش‌دهی دوباره هستند.

براساس اعلام کارگروه خودکفایی شرکت پتروشیمی اروند؛ در سال‌های اخیر پوشش‌دهی الکترودهای یادشده از سوی تولیدکنندگان اروپایی تجهیزات کلرآلکالی جهان به صنایع شیمیایی و پتروشیمی‌های کشور ارائه می‌شد و با تحریم‌های یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور، طرف‌های خارجی از پوشش‌دهی این تجهیزات راهبردی که نقش حیاتی در روند تولید در واحدهای کلر آلکالی ایفا می‌کنند، سر باز زدند.

همسو با سیاست خودکفایی و کاهش و حذف وابستگی مجتمع به خارج، شرکت پتروشیمی اروند با شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی و بیش از ۱۳۱۰ تست و بهره‌گیری از ۶۳ هزار نفر ساعت، موفق به نوسازی و پوشش‌دهی آند و کاتدهای مجتمع شد. برای به ثمر رسیدن این پروژه با توان متخصصان داخلی بیش از ۵۷۰ بازدید از سوی شرکت دانش‌بنیان انجام شد و پروژه به‌صورت مستقیم برای ۵۰ نفر و به‌صورت غیرمستقیم برای ۹۰ نفر اشتغالزایی داشت.

پوشش‌دهی آند و کاتدها کمک می‌کند زنجیره تولید کلر پتروشیمی اروند حداقل تا پنج سال آینده تضمین‌شده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من