پیام تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز «صنعت پتروشیمی»


پیام تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز «صنعت پتروشیمی»

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، متن پیام تبریک مرتضی شاهمیرزایی بدین شرح است: «همکاران ارجمند صنعت پتروشیمی فرارسیدن هشتم دی ماه، «روز صنعت پتروشیمی» را به هموطنان گرامی به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت نفت و به تمامی فعالان و...

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، متن پیام تبریک مرتضی شاهمیرزایی بدین شرح است:

«همکاران ارجمند صنعت پتروشیمی

فرارسیدن هشتم دی ماه، «روز صنعت پتروشیمی» را به هموطنان گرامی به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت نفت و به تمامی فعالان و صنعتگران، کارکنان و بازنشستگان گرانقدر این صنعت وزین، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

اکنون که در آستانه ورود به شصتمین سالروز تأسیس صنعت پتروشیمی هستیم، فرصت را مغتنم شمرده به این مناسبت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به‌ویژه ۱۰۵۲ شهید صنعت نفت و سیدالشهدای این صنعت، شهید سید مجتبی نواب صفوی، اولین شهید صنعت نفت که نقش تعیین‌کننده‌ای در ملی‌ شدن صنعت نفت داشتند و نیز وزیر بسیجی نفت شهید مهندس محمدجواد تندگویان را گرامی می‌دارم.

همکاران تلاشگرم،

صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به‌شمار می‌آید و نقش حیاتی در تولید ناخالص ملی دارد. موج تحولات در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام‌فروشی، به ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی، ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی منجر شده است.

صنعت پتروشیمی مصداق عینی راهبرد رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر گذر از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز است. در همین راستا برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «عبور از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی و دستیابی به محصولات انتهای زنجیره پتروشیمی با راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی» است که با تأکیدات رئیس جمهور محبوب و وزیر متخصص نفت، این مهم در برنامه‌های توسعه پنج سال آینده ریل‌گذاری و سند مهم «تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی» تدوین شده است.

خواهران و برادران خدمتگزارم،

از فوران اولین چاه نفت بیش از یک قرن می‌گذرد و صنعت پتروشیمی ایران به‌زودی وارد شصت سالگی خود می‌شود و با توجه به سابقه کهن و درخشان، نیازهای آن نیز از طریق راهبرد بومی‌سازی باید از داخل تأمین شود. در حوزه زنجیره ارزش، سیاست دولت سیزدهم و برنامه وزیر نفت لزوم اهتمام جدی بر تولید داخلی محصولات شناخته‌شده و پیشران صنعت پتروشیمی بوده، به‌گونه‌ای که وابستگی خود را از محصولات پتروشیمی سایر کشورها قطع کنیم. بی‌شک تحقق این مهم، مستلزم همت و تلاش جدی همه دست‌اندرکاران از جمله دانشمندان، پژوهشگران، متخصصان، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران و سازندگان داخلی است.

یقین دارم صنعت وزین پتروشیمی می‌تواند با اتکا بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌های ملی، اراده و همت شما تلاشگران شریف، پیروزی‌های دیگری را در سریع‌ترین زمان در عرصه اقتصاد رقم زند و شکوفایی اقتصاد کشور را در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب شود.

بار دیگر، از تمامی همکارانم در این صنعت پیشران که نقشی بسیار مهم در تحول و اعتلای این حرکت عظیم داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم و عزت و سربلندی شکوه ایران اسلامی را از خداوند منان خواستارم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک