تولید 47 میلیون تن محصول پتروشیمی در 8 ماه 1401


تولید 47 میلیون تن محصول پتروشیمی در 8 ماه 1401

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن چگنی در تشریح عملکرد تولید صنعت پتروشیمی اظهار کرد: مجتمع‌های پتروشیمی کشور در هشت ماه امسال در مجموع با ۷۱ درصد ظرفیت اسمی ۴۷ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی تولید کرده‌اند. به گفته وی، ۲.۵...

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن چگنی در تشریح عملکرد تولید صنعت پتروشیمی اظهار کرد: مجتمع‌های پتروشیمی کشور در هشت ماه امسال در مجموع با ۷۱ درصد ظرفیت اسمی ۴۷ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی تولید کرده‌اند.

به گفته وی، ۲.۵ میلیون تن آروماتیک‌ها، ۵.۴ میلیون تن مواد پلیمری، ۵.۶ میلیون تن کود و مواد وابسته، ۱۴.۱ میلیون تن مواد هیدروکربوری و ۱۹.۵ میلیون تن مواد پایه و شیمیایی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه به تفکیک گروه محصولات از سوی صنعت پتروشیمی ایران تولید شده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه تولید محصولات پتروشیمی در هشت ماه امسال هفت درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش داشته است، گفت: ۲۳ میلیون تن محصول با هشت درصد افزایش در مجتمع‌های منطقه عسلویه، ۱۳ میلیون تن محصول در مجتمع‌های منطقه ماهشهر و ۱۱ میلیون تن محصول با ۱۴ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه پارسال در واحدهای پتروشیمی واقع در سایر مناطق تولید شده است.

چگنی ادامه داد: ۱۳۰۳ هزار تن خوراک در هشت ماه ۱۴۰۱ به خط لوله اتیلن غرب تزریق شده که این مقدار پارسال ۱۲۹۷ هزار تن بوده است.

وی رفع گلوگاه‌های تولید، تأمین و توزیع خوراک، مدیریت انرژی و مدیریت آب به‌منظور توسعه پایدار تولید مجتمع‌ها، تدوین دستورعمل‌ها، استانداردها و بهبود سیستم‌های مدیریتی، مدیریت اجرایی و نظارت و ارزیابی را از اهم وظایف مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: نظارت و ارزیابی بر وضع عملیاتی صنعت پتروشیمی و پیش‌بینی نیازهای آتی و رفع گلوگاه‌ها مربوط به زیرساخت و لجستیک (Utility و سرویس‌های مشترک، مخازن و خطوط لوله، بنادر، حمل‌ونقل)، همکاری با سازمان‌ها برای اجرای استانداردها و مقررات ملی و صنعت نفت، تسهیل تعاملات در صنعت پتروشیمی و با حاکمیت، ارزیابی فناوری‌ها برای توسعه برتر صنعت پتروشیمی، هماهنگی در برنامه‌ریزی تولید و تعمیرات اساسی مجتمع‌ها و نظارت بر خدمات و قراردادهای انحصاری نیز از جمله وظایف مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

چگنی ادامه داد: مدیریت برنامه‌های تدوین‌شده، نظارت و کنترل راهبری بنادر، مخازن و خطوط لوله، ایجاد و حمایت نهادها و شبکه‌ها به‌منظور برنامه‌ها و سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم از امور اجرایی این مدیریت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها