کاهش ارزبری 45 میلیون یورویی در زنجیره تامین ایران‌خودرو


کاهش ارزبری 45 میلیون یورویی در زنجیره تامین ایران‌خودرو

شرکت ساپکو موفق شده است با اجرای پروژه‌های خودکفایی، کاهش ارزبری ۴۴.۵۷ میلیون یورویی را در ۹ ماهه امسال محقق کند.

شرکت ساپکو موفق شده است با اجرای پروژه‌های خودکفایی، کاهش ارزبری ۴۴.۵۷ میلیون یورویی را در ۹ ماهه امسال محقق کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایکوپرس- در راستای تدوین طرح تحول کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو و تعریف ۲۷۹ پروژه کیفی در زمینه های متعدد و متعاقب آن، تولید به صورت کامل و عبور مستقیم، شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) موفق شده است ذیل اهداف ترسیم شده در این طرح، در ۹ ماهه سال جاری، ۴۴.۵۷ میلیون یورو خودکفایی بالقوه را محقق کند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هدف این شرکت، کاهش ارزبری بالقوه ۱۰۰ میلیون یورویی در انتهای امسال است.
براساس این گزارش، از فروردین تا آذرماه امسال، ۲۳۰ تفاهم نامه میان مجموعه‌های دانش‌بنیان و هوافضا با ساپکو و سازندگان به امضا رسیده است که کاهش ارزبری تفاهم نامه‌های قرارداد شده و در مرحله قرارداد، در صورت دست‌یابی به نتیجه، حدود ۹۲ میلیون یورو پیش بینی می‌شود.
گفتنی است، طی بررسی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۴۴ هزار نفر به صورت مستقیم در شبکه تامین ساپکو مشغول کار بوده اند و این در حالی است که با توجه به آمار ثبت شده، سطح اشتغال شبکه تامین تا پایان مهرماه امسال به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.
تفاوت رشد تولید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با میزان اندک رشد اشتغال‌زایی در سال جاری نسبت به ۱۴۰۰ قابل ملاحظه بوده و این امر نشان از ارتقای بهره وری در شبکه تامین ساپکو است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)